Societate
Știri de ultimă oră din societate, cazuri sociale, probleme, asistență socială, viața de zi cu zi, evenimente publice, culturale, viața de la țară, din cartier, prognoza meteo

Antena 3 și RTV, lăsate fără bani

O demonstrație a implicării marilor companii și a multinaționalelor în demersul manifestațiilor antiguvernamentale

BUCUREȘTI, 20 mart — Sputnik. Într-un articol publicat pe "Reporter Virtual", cunoscutul jurnalist Mălin Bot afirmă că Antena 3 și România TV "pierd marii clienți de publicitate".

Телевизионный пульт - Sputnik Moldova-România
Politică
Viață grea pentru România TV, dar Ghiță nu poate fi oprit

"Este firesc ca firmele serioase să refuze să-și mai asocieze imaginea cu așa ceva", scrie Mălin Bot, care avertizează însă asupra unui alt aspect: "În paralel însă se întâmplă un alt fenomen scandalos: salariați ai condamnatului Voiculescu, care au participat ani de zile la intoxicările pentru infractorii din politică, sunt plasați în instituții publice".

"Cozile de topor ale securistului Felix sunt recompensate cu posturi plătite din taxe și impozite — Dragnea, Tăriceanu și Grindeanu au grijă de ei", susține Bot fără a oferi argumente clare. El continuă afirmând că oamenii lui Dan Voiculescu "împânzesc ministerele", și sunt "recompensați" cu funcții publice, "de la purtători de cuvânt până la consilieri", ceea ce înseamnă că " ne obligă pe noi să le plătim acum salariile".

Mălin Bot aduce în articolul său un singur exemplu, cel al realizatorului TV Ionuț Cristache, în prezent la TVR1. Bot îl numește "clona lui Mihai Gâdea" și îl acuză, fără a oferi vreun nume, vreo referire în clar, că "aproape zi de zi promovează pe postul național de televiziune, pe bani publici, tot felul de inculpați, condamnați și pe propagandiștii mafiei". Extrapolând "exemplul Cristache", Bot susține că "alții sunt plasați la TVR, unde se ocupă mai departe cu promovarea intereselor corupților din politică, împotriva Justiției a domniei legii, pe banii tuturor plătitorilor de taxe din România".

În privința firmelor care ar fi renunțat la a-și mai face publicitate pe marile canale de știri, Bot citează un articol apărut în revista "22", care comentează o monitorizare a site-ului IQads. De remarcat că site-ul în cauză nu este un observator neutru ci, din conținutul editorial și lista articolelor, rezultă o implicare clară în susținerea unor demersuri ale manifestațiilor antiguvernamentale.

„În perioada 30 ianuarie-2 februarie, în calupurile publicitare ale România TV erau aproape 100 de branduri. Între 3 și 5 februarie, mai erau 30. La Antena 3, de la 104 branduri cu reclame în perioada 30 ianuarie — 2 februarie, mai sunt acum 25", se scrie în analiza IQads, care dă și listele firmelor care fac publicitate sau care s-au retras.

„Nu mai au spoturi, printre alții, Altex, Bergenbier, Metro, Selgros, Bergenbier, Ursus, Procter&Gamble, Sanofi, Zdrovit, Ferrero (Kinder)" precizează IQads. Aceasta este o demonstrație a implicării marilor companii și a multinaționalelor în demersul manifestanților. În acest sens este de amintit că retragerea contractelor de publicitate pentru televiziunile Antena 3 și RTV a fost și este insistent cerută de manifestanți dar și de mai multe site-uri ale organizatorilor și promotorilor manifestațiilor antiguvernamentale.

Fluxul de știri
0
Mai întâi cele noiMai întâi cele vechi
loader
ÎN EMISIE
Заголовок открываемого материала