Economie
Știri de ultimă oră din economia României, Moldovei, europeană și internațională, relații economice dintre SUA, UE, Rusia, comerț extern, relații și schimburi economice, bani și valută, monede străine, EURO, Dolar, bani

Bombă: PRO TV, scos la vânzare. Cu cât se vinde televiziunea

© Sputnik / Grigoriy Sisoev / Trecere la banca de fotografiiDozhd TV employees broadcast channel's programs from their studio
Dozhd TV employees broadcast channel's programs from their studio - Sputnik Moldova-România
CME se pregătește să vândă la pachet operațiunile din Cehia, Slovacia și România și are deja o ofertă de 800 de milioane de dolari pentru Cehia și România, informează managerul de presă Orlando Nicoară, citat de Știri pe Surse

BUCUREȘTI, 3 nov — Sputnik. Central European Media Enterprises (CME), care este o companie din Bermude ce deține un procent de 95% din televiziunile din grupul Media PRO și opera în țări precum Cehia, Slovacia, România, Bulgaria, Slovenia, Croația, se pregătește să vândă operațiunile din Cehia, Slovacia, Bulgaria și România, după ce a ieșit de pe piața Sloveniei și cea a Croației, scrie stiripesurse.ro.

Potrivit sursei citate, CME are o ofertă pentru televiziunile din Cehia și România de 800 de milioane de dolari, însă ar intenționa să rupă cu 200 milioane mai mult.

„După exitul din Slovenia și Croația cei de la CME se pregătesc să vândă și restul operațiunilor, Cehia, Slovacia, Bulgaria, România. În Bulgaria lucrurile par a fi destul de clare, cel mai probabil va cumpăra unul din playerii locali. Cehia e la pachet cu Slovacia din multe motive. Ar rămâne România”, precizează Știri pe Surse.

Ar reieși că la pachet ar fi inclus și ProTV Chișinău, întrucât, potrivit Wikipedia, Pro TV Chișinău este un post de televiziune privat (comercial) din Republica Moldova, înființat în 1999, operat de compania Pro Digital SRL (inițial — Mediapro SRL), care face parte din trustul CME. Pro TV Chișinău difuzează pe lângă programele Pro TV București (după o grilă proprie, diferită de cea românească) o serie de jurnale și emisiuni locale și propriile calupuri publicitare pe toată durata zilei. Însă această informație nu a fost deocamdată confirmată.

„Din punct de vedere al rezultatelor, diferența dintre Cehia și România este de doar câteva milioane, atât la venituri, cât și la profit, televiziunile Pro reducând decalajul față de cehi în ultimii ani. Aș spune că la +$1 miliard pentru cele două țări, Pro-ul ar valora +500 milioane. Adică un multiplu de 8-9 OIBTDA, mult sub multiplul de 17 cu care CME a vândut în Slovenia și Croația", scrie Orlando Nicoară pe blogul personal.

Fluxul de știri
0
Mai întâi cele noiMai întâi cele vechi
loader
ÎN EMISIE
Заголовок открываемого материала