Internaţional
Cele mai importante știri internaționale, breaking news, știri externe de ultimă oră, Europa, SUA, Rusia, NATO, UE, pe surse, analize și comentarii

Democrații din SUA avertizează: nu citiți Sputnik!

© Sputnik / Igor Russak / Trecere la banca de fotografiiSputnik International Information Agency
Sputnik International Information Agency - Sputnik Moldova-România
Partidul Democrat din SUA recomandă evitarea Sputnik și RT pentru a nu cădea pradă “propagandei rusești” .

BUCUREȘTI, 20 dec – Sputnik. Comitetul Național al Partidului Democrat din SUA a publicat pe site-ul său oficial o listă de recomandări pentru combaterea dezinformării în spațiul online, în care subliniază că trebuie evitate instrumentele de propagandă rusești Sputnik și RT.

“Nu vă lăsați manipulați. Rețineți: există astfel de instituții de presă precum Sputnik și RT, studiați metodele propagandei rusești”, se menționează în text.

În afară de aceasta, democrații recomandă spre lectură cartea scriitorului britanic George Orwell – “1984” și „Raportul cu privire la imixtiunea Rusiei în alegerile prezidențiale din 2016” al Departamentului Justiției SUA.

La începutul lunii decembrie, centrul de analiză Valorile Europene (European Values Center for Security Policy) a publicat raportul “Kremlin Watch Strategy for Countering Hostile Russian Interference” în care îndeamnă statele Europei să nu trateze RT și Sputnik drept reprezentanți ai „presei libere” și să le refuze accesul la conferințele de presă.

Павильон информационного агентства Sputnik перед открытием Петербургского международного экономического форума 2015 - Sputnik Moldova-România
Internaţional
Jurnaliștii Sputnik Estonia, amenințați cu dosare penale

În octombrie 2017, organizația a publicat o listă a 2327 de politicieni, diplomați și militari americani, britanici și europeni care au fost invitați ai postului de televiziune RT.

În lista a fost inclus și Donald Trump, John McCain și Boris Johnson. În raportul intitulat „Platforma Kremlinului pentru „idioții utili” în Occident” se afirmă că lista este destinată identificarea tuturor celor care își oferă numele și autoritatea postului de televiziune, pe care autorii îl acuză de dorința de a “submina fundamentele democrației”.

La rândul său, redactorul șef al Rossiya Segodnya și a postului de televiziune RT, Margarita Simonyan, a menționat că în publicarea raportului nu a avut niciun fel de urmări.

“Do something stupid. Fail. Repeat” (“Fă o prostie. Eșuează. Repetă” n.r.), a scris Simonyan în canalul său Telegram.

Ea a subliniat că organizația, înființată în Cehia, primește bani sub formă de donații, inclusiv de la Ministerul Afacerilor Externe al Marii Britanii și ambasada SUA din Praga.

Fluxul de știri
0
Mai întâi cele noiMai întâi cele vechi
loader
ÎN EMISIE
Заголовок открываемого материала