Societate
Știri de ultimă oră din societate, cazuri sociale, probleme, asistență socială, viața de zi cu zi, evenimente publice, culturale, viața de la țară, din cartier, prognoza meteo

Cursuri online: profesorii trebuie să afle ce spun elevii și părinții

© Sputnik / Виталий Аньков / Trecere la banca de fotografiiЭкзамен
Экзамен - Sputnik Moldova-România
Lecțiile online au împărțit România în două: pe de o parte, părinții și elevii se plâng că profesorii dau prea multe teme, iar, pe de alta, că nimeni de la clasă nu i-a contactat în această perioadă.

BUCUREȘTI, 30 mart – Sputnik, Georgiana Arsene. Familiile învață o dată cu profesorii ce înseamnă cursuri online, după ce școlile s-au închis, ca măsură a autorităților de a limita răspândirea coronavirusului.

Monica Cristina Anisie - Sputnik Moldova-România
Educație
Anisie a scris despre reluarea cursurilor, examenele naționale, de licență, titularizare

Din păcate, învățarea la distanță a împărțit în două tabere părinții, elevii  și profesorii din România. Și aceasta pentru că, pe de o parte, părinții și copiii se plâng că au prea multe teme iar, pe de alta, că nimeni de la școală nu i-a contactat în această perioadă.

Iulian Cristache, președintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți – Învățământ Preuniversitar spune că, în general, ”sunt două tabere: sunt părinți care consideră că propriii copii sunt în vacanță si nu ar trebui deranjați absolut deloc, și părinți care mă sună și îmi spun că propriii copii nu au fost contactați deloc de la școală”.

“La nivel național, sunt puțini părinții care consideră că sunt ”abuzați” copiii cu teme, și aici depinde de fiecare școală. Eu, în prima etapă, am perceput acest asalt al profesorilor la fiecare disciplină de a da teme și de a face lecții online ca un fel de revoltă la adresa modului în care inspectoratele cereau o evidență a cursurilor pe care ei le țineau“, a precizat Cristache, potrivit edupedu.ro.

Mai mult, Cristache spune că Ministerul Educației a făcut o recomandare, astfel încât profesorii care interacționează cu elevii în această perioadă, online, să nu-i evalueze, ci doar să continue și să creeze un cadru educațional astfel încât copiii să nu fie rupți complet de tot ceea ce înseamnă educație școlară. În momentul în care se vor reîntoarce la școală, dacă se vor reîntoarce în acest an școlar, ”pentru că depindem de evoluția cazurilor de COVID-19”, atât copiilor, cât și profesorilor le va fi mult mai ușor să continue procesul educațional clasic, pe baza materiei transmise online.

”Profesorii trebuie să prezinte deschidere și cunoștințe, pentru că unii aveau dosarele doldora de documente care atestau competențele digitale și, din păcate, unii dintre ei nu știu să folosească nici aplicații ca Whatsapp”, a subliniat Cristache.

Liderul elevilor, Antonia Pup, a afirmat că, “în continuare, sunt foarte multe licee care au profesori care nu organizează deloc cursuri online. Dar sunt și profesori care se situează de partea cealaltă a baricadei, profesori care pe timpul orelor doar dictau și puneau elevii să lucreze de capul lor, care acum s-au transformat în profesorii care nu fac deloc predare, ci doar transmit documente care nu substituie actul instructiv-educativ deloc“.

Toate școlile din România sunt închise de aproape 3 săptămâni, de pe 11 martie 2020 și până cel puțin după Paște, pentru a limita răspândirea epidemiei COVID-19. Ministerul Educației a anunțat că nu ia în calcul înghețarea anului școlar, însă încă nu a comunicat oficial o decizie cu privire la soarta examenelor naționale.

Fluxul de știri
0
Mai întâi cele noiMai întâi cele vechi
loader
ÎN EMISIE
Заголовок открываемого материала