Societate
Știri de ultimă oră din societate, cazuri sociale, probleme, asistență socială, viața de zi cu zi, evenimente publice, culturale, viața de la țară, din cartier, prognoza meteo

Inspector școlar: ”Cum vor fi activitățile de învățare începând de mâine?”

© Sputnik / Евгений Епанчинцев / Trecere la banca de fotografiiЭкзамен
Экзамен - Sputnik Moldova-România
Liliana Romaniuc spune că, la momentul de față, în fața reprezentanților Ministerului Educației și Cercetării stau provocări cum, probabil, nu au mai existat până acum. Ce va urma?

BUCUREȘTI, 21 apr – Sputnik, Georgiana Arsene. Potrivit calendarului anului școlar 2019-2020, mâine, teoretic, se revine la școală. Din pricina stării de urgență, elevii vor sta, însă, acasă, pentru încă alte câteva săptămâni.

Экзамен - Sputnik Moldova-România
Educație
Stare de urgență: MEC, apel către profesori și elevi

Întrebarea este ce va urma după aceea.

Liliana Romaniuc, fost inspector școlar general, este de părere că, la momentul de față, Ministerul Educației și Cercetării se află provocări cum nu au existat până acum.

Sunt multe întrebări care au nevoie de răspunsuri, aspecte care trebuie clarificate, probleme curente ce trebuie rezolvate. Romaniuc propune un exercițiu de imaginație. Mai exact, să ne gândim că pe 18 mai vom reveni la școală.

”Va trebui să ne asigurăm că avem apă curentă în absolut toate școlile, pentru igiena personală, despre care am tot vorbit de când a început criza Covid. Ca să nu mai spun de săpun și prosoape de hârtie, de unică folosință. Bine, trebuia să facem de multă vreme treaba asta, dar...nu mai comentez”, a scris Romaniuc.

Aceasta spune că nu e un lucru ușor de îndeplinit, problema fiind una veche.

În contextul pandemiei de coronavirus, distanțarea socială devine obligatorie. Ce se va face, însă, în clasele cu 35-38 de elevi, poate chiar mai mulți.

O soluție ar fi învățarea în 2-3 schimburi și micșorarea orelor de curs, dar Romaniuc recunoaște că nu e un lucru lesne de înfăptuit, mai ales acolo unde se învață în două schimburi.

Este, însă, optimistă și spune că se pot găsi soluții. Din păcate, fostul inspector școlar general nu a dat nici un exemplu în acest sens.

 ”Cum vor fi activitățile de învățare începând de mâine? Predăm, nu predăm? Mergem mai departe pe consolidarea materiei predate, facem recapitulări? Sincer, nu cred că MEC poate rezolva toate situațiile. Poate deciziile responsabile, luate la nivelul fiecărei școli ar fi de preferat. Ideea este că elevii, cât mai mulți dintre ei, să învețe”, a precizat Liliana Romaniuc.

Aceasta spune că s-a referit la recuperări, restructurări ale conținuturilor. Lucrurile s-au desfășurat foarte diferit în școli.

O altă problemă ridicată de Romaniuc este cea referitoare la materia din semestrul al II-lea, despre care spune că poate fi parcursă și cumva restructurată, însă crede că este nevoie de intervenția comisiilor naționale pentru fiecare disciplină, care să decidă cum anume se restructurează conținuturile. Trebuie să avem o abordare unitară. Aici nu e despre decizii la nivelul școlii, ci de măsuri din partea MEC.

Экзамен - Sputnik Moldova-România
Educație
Elevi neascultători sau profesori care nu își fac meseria cum trebuie? Analist, explicații

Cum facem evaluarea elevilor? Renunțăm la ea? Niciuna dintre abordări nu este greșită, trebuie doar să avem o abordare unitără și cât se poate de clară. Cum transmitem acest lucru elevilor și părinților și, cel mai important, cum vom reuși să-i ținem pe elevi motivați să învețe. Știm din studiile ISE, că motivația principală a elevilor pentru învățare este legată de note, adică de un fel de evaluare, a adăugat Romaniuc.

Cum va fi încheiată situația școlară pe semestrul al II-lea? Va fi sau nu încheiată? Cum se vor organiza examenele naționale? Iată alte probleme ridicate de fostul inspector școlar general, adevărate provocări pentru MEC.

Cum încheiem situația școlară pe semestrul al II-lea? O încheiem în vreun fel? Dar anul școlar? Încheiem anul școlar cu mediile din primul semestru? Dacă facem așa, cum rezolvăm problema elevilor corigenți? Desigur, există soluții. Nimic nu este insurmontabil, trebuie doar să avem decizii clare, unitare și venite în timp real.

”Cum vor decurge activitățile legate de pregătirea anului școlar următor: admiterea la liceu, universitate, înscrierile elevilor, încadrări, directori și inspectori ale căror mandate expiră. Știu, sunt soluții, dar cum facem ca șocurile asupra școlilor - elevi, profesori și părinți - să fie cât mai mult diminuate. În plus, cum ducem mai departe și îmbunătățim ce am învățat în această perioadă? Învățarea online trebuie continuată și dezvoltată”, a punctat Romaniuc.

În final, a concluzionat fostul inspector școlar general, trebuie să decidem dacă îi aducem la școală pe toți copiii, îi aducem doar pe cei mici sau îi aducem pe cei din clasele terminale? Îi aducem treptat? Care sunt scenariile, cu ce costuri?

”Am convingerea că putem găsi soluții, mă refer în primul rând la MEC, inspectorate, autorități locale, dacă există deschidere și hotărâre pentru comunicare și colaborare pentru identificarea celor mai bune soluții pentru copii și profesori. Recomandarea mea este să mergem Împreună pe drumul acesta al revenirii la normalitate, indiferent care va fi aceasta”, a încheiat Liliana Romaniuc.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

Fluxul de știri
0
Mai întâi cele noiMai întâi cele vechi
loader
ÎN EMISIE
Заголовок открываемого материала