Societate
Știri de ultimă oră din societate, cazuri sociale, probleme, asistență socială, viața de zi cu zi, evenimente publice, culturale, viața de la țară, din cartier, prognoza meteo

Romaniuc: ”Ce facem cu copiii care nu au participat la activitățile de învățare online?”

© Sputnik / Виталий Аньков / Trecere la banca de fotografiiЭкзамен
Экзамен - Sputnik Moldova-România
Fostul inspector școlar general susține că nu se știe care vor fi efectele acestei perioade de izolare asupra psihicului, emoției, dar și asupra dispoziției pentru învățare a elevilor.

BUCUREȘTI, 28 apr – Sputnik, Georgiana Arsene. Declarația de ieri a președintelui Klaus Iohannis, potrivit căreia școlile se vor redeschide abia în septembrie, stârnește reacții.

Monica Anisie - Sputnik Moldova-România
Cursuri online: probleme mari pentru Anisie, Avocatul Poporului a intrat pe fir

Una dintre acestea vine de la Liliana Romaniuc, fost inspector școlar general de Iași, care spune că elevii, copiii și studenții vor reveni în sălile de clasă sau de curs după o jumătate de an de stat acasă.

În timp ce studenții, care sunt adulți, se vor descurca, pentru elevi, lucrurile stau diferit. Și aceasta pentru că nu se știe care vor fi efectele acestei perioade de izolare asupra psihicului, dar și în ceea ce privește dispoziția lor pentru învățare.

”Sincer, înclin să cred că nu vor fi dintre cele pozitive. Uitându-mă către alte sisteme educaționale, observ că se încearcă variante de readucere graduală și riguros supravegheată a elevilor la școală. Nu toți, nu deodată”, a punctat Romaniuc.

Fostul inspector școlar general spune că sunt variante de aducere a copiilor la școală pe perioada vacanței de vară, tocmai pentru a evita despărțirea de școală pentru o perioadă atât de lungă. În ceea ce ne privește, nu avem toate școlile la fel, nu avem același grad de contaminare în toate regiunile și comunitățile, motiv pentru care ar fi de preferat, poate, o abordare contextuală.

Acesta ar putea fi și un pas către acordarea autonomiei școlilor.

În opinia sursei citate, nu se poate vorbi acum de descentralizare.

”Am vorbit și am pilotat în perioada 2004 - 2012. Apoi am aruncat la coș toți anii în care am învățat cum să facem niște lucruri. Acum ar fi un bun moment să dăm autonomie școlilor, acolo unde se poate. Se poate în multe școli și județe. Și, ufff, ce facem cu copiii care nu au participat la activitățile de învățare online din această perioadă? Ce facem cu cei care nu au nici un fel de resurse, condiții și susținere din partea familiei? Mi se pare total nerealist să credem că vom recupara în toamnă”, a subliniat Liliana Romaniuc.

Aceasta a punctat că recuperarea va fi pentru cei care au participat, au resurse și susținere din partea familiei. Romaniuc a adăugat că știe că e riscant, complicat, dar s-a întrebat dacă avem curajul să încercăm, măcar acolo unde se poate, oare din toamnă va fi sigur peste tot ?

Reamintim că unitățile de învățământ sunt închise, măsura fiind luată cu scopul limitării răspândirii coronaviruslui.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

Fluxul de știri
0
Mai întâi cele noiMai întâi cele vechi
loader
ÎN EMISIE
Заголовок открываемого материала