Societate
Știri de ultimă oră din societate, cazuri sociale, probleme, asistență socială, viața de zi cu zi, evenimente publice, culturale, viața de la țară, din cartier, prognoza meteo

Reducerile de iarnă: atenție la detalii, riscați să fiți păcăliți!

© Sputnik / Наталья Селиверстова / Trecere la banca de fotografiiЗнак процента в витрине.
Знак процента в витрине. - Sputnik Moldova-România
Paul Anghel, directorul general al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului recomandă românilor să se uite cu mare atenție în perioada următoare la prețuri, când începe sezonul reducerilor de iarnă.

BUCUREȘTI, 6 ian – Sputnik. Reducerile de iarnă ar putea fi foarte tentante pentru oricine, însă mare grijă să nu fiți înșelați!

Reprezentanții Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului vin cu sfaturi utile pentru a vă putea bucura atât de produse, cât, mai ales, de reduceri semnificative de preț.

Paul Anghel, directorul general al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului, recomandă românilor să fie cu mare băgare de seamă când merg acum la cumpărături pentru reducerile de iarnă.

Oficialul subliniază că orice anunţ de reducere de preţ exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil şi fără echivoc pentru fiecare produs sau grupă de produse identice: fie prin menţionarea noului preţ lângă preţul anterior, barat, fie prin menţiunile ”preţ nou”, ”preţ vechi” lângă sumele corespunzătoare, fie prin menţionarea procentului de reducere a preţului nou care apare lângă preţul anterior, barat, indiferent de tipul de vânzare cu preţ redus.

De asemenea, orice vânzare cu preț redus trebuie să fie însoțită de data de debut și de durata ei.

Dacă oferta este deja în derulare, consumatorii trebuie informați cu privire la valabilitatea acesteia sau dacă ea se aplică numai produselor aflate în limita stocului disponibil.

În anii precedenți, comisarii ANPC au constatat o serie de abateri în perioada reducerilor de iarnă. Astfel: promoțiile erau prezentate ambiguu, mai exact, existau afișe cu reduceri de la 29,99 de lei, fapt care inducea consumatorul în eroare.

Erau afişe cu "reduceri până la 50%", dar la data şi ora controlului în unitate nu exista niciun articol cu reducere de 50%; erau afişate reduceri promoţionale fără a fi specificate produsele care beneficiau de aceste reduceri, în condiţiile în care nu toate produsele din magazin se vindeau cu preţ redus, notează economica.net.

Paul Anghel a explicat că alte aspecte de abateri vizează zona de încălțăminte, unde bulina roșie cu care erau semnalizate produsele ca fiind cu preț redus menționa reducere de până la 30 de procente și de până la 50 de procente, însă, în realitate, aceste reduceri s-au constatat a fi de până la 29,17%, respectiv, 49,06%.

Fluxul de știri
0
Mai întâi cele noiMai întâi cele vechi
loader
ÎN EMISIE
Заголовок открываемого материала