Societate
Știri de ultimă oră din societate, cazuri sociale, probleme, asistență socială, viața de zi cu zi, evenimente publice, culturale, viața de la țară, din cartier, prognoza meteo

Romaniuc: ”Intervențiile de tip ghiveci abat atenția de la problemele școlilor”

Liliana Romaniuc - Sputnik Moldova-România, 1920, 08.02.2021
Fostul inspector școlar general spune că pandemia va însemna finalul unui fel anume de a face educație, precum și începutul unor noi demersuri

BUCUREȘTI, 8 feb – Sputnik. Astăzi, 8 februarie 2021, începe nu doar semestrul al doilea din anul școlar 2020-2021, ci și ”o epocă” nouă: o parte din elevi revin în bănci.

Fostul inspector școlar general de Iași Liliana Romaniuc vorbește, într-o postare de pe pagina sa de Facebook, despre ce efect are, în opinia sa, pandemia de coronavirus asupra felului în care se face educație în România.

Romaniuc crede că pandemia va reprezenta sfârșitul unui anumit fel de a face educație și debutul unor noi demersuri, inovative, eficiente,, orientate pe nevoile reale ale copiilor și profesorilor din școlile din România.

”Intervențiile de tip ghiveci, promovate de organizații cu experiență îndoielnică în domeniul educației, conform principiului că aproape orice produce un pic de bine, pot genera confuzie și abat atenția de la problemele profunde ale școlilor. Este timpul pentru a urca o nouă treaptă”, susține Liliana Romaniuc.

Liliana Romaniuc - Sputnik Moldova-România, 1920, 20.01.2021
Educație
Romaniuc, despre programele remediale: ce trebuie să cuprindă
Aceasta spune că principalele aspecte pe care trebuie să se pună accent în perioada următoare, la nivel sistemic, sunt: profesionalizarea carierei didactice și includerea în echipa pedagogică a școlii a unor specialiști în curriculum, evaluare, designeri de învățare, dar și profesionalizarea managementului școlilor, alături de măsuri consistente în domeniul echității și recuperării elevilor rămași în urmă Specialiștii trebuie să fie în școală, iar școala trebuie să devină tot mai puternică prin profesorii ei, prin calitatea învățării, predării, relațiilor și managementului.

Pe lângă toate acestea, Liliana Romaniuc consideră că unitățile școlare trebuie să aibă ceva mai multă autonomie.

Cumulat, toate acestea vor face școala un spațiu de învățare din ce în ce mai atractiv pentru elevi și mai de dorit pentru profesori și părinți. ”Așadar, despre învățare, dezvățare și reînvățare este vorba! Să rămâneți sănătoși în noul semestru, să fiți creativi, curajoși și...să mergem împreună!”, a transmis fostul inspector școlar general.

Fluxul de știri
0
Mai întâi cele noiMai întâi cele vechi
loader
ÎN EMISIE
Заголовок открываемого материала