Societate
Știri de ultimă oră din societate, cazuri sociale, probleme, asistență socială, viața de zi cu zi, evenimente publice, culturale, viața de la țară, din cartier, prognoza meteo

Scandalul ATI: PNL a refuzat un produs românesc pentru unul străin, cu probleme

© Inquam Photos / GEORGE CALINRaed Arafat și Vlad Voiculescu
Raed Arafat și Vlad Voiculescu - Sputnik Moldova-România, 1920, 13.04.2021
Afacerile din pandemie ucid! Iată o altă probă care acuză guvernarea PNL – au refuzat o ofertă românească de unități mobile pentru a cumpăra din străinătate. Arafat, direct implicat!

BUCUREȘTI, 13 apr – Sputnik. TIR-urile ATI au probleme, spun mai mulți doctori despre unitatea mobilă în care s-a produs tragedia de la Victor Babeș.

Ludovic Orban - Sputnik Moldova-România, 1920, 12.04.2021
Politică
Cazul Voiculescu – premieră în politică! Orban face PNL de râs!

Medicii acuză atât probleme legate de climatizare – nu răcește vara, nu încălzește suficient iarna – cât și cele legate de alimentarea cu oxigen.

Cu toate astea, TIR-urile au fost achiziționate pe bani grei, din străinătate. ”Prima secţie mobilă de terapie intensivă a fost cumpărată de România în aprilie 2020, la o valoare de peste 260.000 de dolari”, arată DC News, citând un comunicat DSU din aprilie 2020.  

”DSU prin Fundația pentru SMURD achiziționează prima secție de terapie intensivă mobilă din țara noastră, în valoare de 264.930 de dolari, care va putea prelua pacienții în stare critică ca urmare a infecției cu SARS–CoV–2.Această secție mobilă de terapie intensivă pe structura unui tir poate fi deplasată rapid oriunde în țară (…) și va putea prelua un număr de 12 pacienți cu indicație de îngrijire în terapie intensivă”, transmitea DSU pe 8 aprilie 2020.

Au fost achiziționate cinci tiruri ATI, în valoare totală de peste 1.324.650 dolari.

Ei bine, bomba vine când aflăm că, în martie anul trecut, grupul românesc Grampet a propus construirea unui tren ”destinat pacienţilor COVID-19, dotat inclusiv cu secţii de ATI”.

”Fiecare tren va fi compus din mai multe vagoane ce vor fi dotate cu echipamentele necesare în funcţie de destinaţia utilizării, respectiv vagonul central - zona verde alocată personalului medical şi restul vagoanelor – zona roşie alocată pacienţilor”, scrie sursa citată.

Într-un comunicat, grupul Grampet arăta că vagoanele de tratament vor fi destinate ”pacienţilor cu simptomatologie moderată, dar care necesită spitalizare continuă, un vagon având o capacitate maximă de 18 paturi - 9 paturi fixe, iar în caz de suprasolicitare pot fi folosite încă  9 paturi rabatabile”.

Reamintim că grupul Grampet, condus de celebrul și controversatul Gruia Stoica, este cel mai mare operator privat de transport CFR marfă din Europa de sud est, deține și uzina de vagoane Arad șio uzină asemănătoare în Ungaria - dar este și principalul acționar al grupului medical Polisano.

”Grampet, Gruia Stoica a spus ”le fac eu!”. Nici azi nu i-a dat autorizație, nu a putut să facă nimic. Administrația!” a declarat analistul politic Bogdan Chirieac.

Evident, ne întrebăm de ce refuză guvernarea ”de dreapta” ofertele românești – chiar cele private? Ca să dea argumente teoriilor că lucrează în binele străinilor? De asemenea, de ce a fost refuzată o variantă CF, în condițiile în care România are încă una dintre cele mai dezvoltate rețele de căi ferate, moștenită din perioada Nicolae Ceaușescu. În 1989, România a avea cel mai mare număr de kilometri de CF pe kilometru pătrat de teritoriu național.

Fluxul de știri
0
Mai întâi cele noiMai întâi cele vechi
loader
ÎN EMISIE
Заголовок открываемого материала