Societate
Știri de ultimă oră din societate, cazuri sociale, probleme, asistență socială, viața de zi cu zi, evenimente publice, culturale, viața de la țară, din cartier, prognoza meteo

Platformă de lucru pentru educatoare: cum se folosește

© Inquam Photos / George CalinGrădiniță în București, România
Grădiniță în București, România - Sputnik Moldova-România, 1920, 23.04.2021
Cadrele didactice atât din învățământul preșcolar, cât și din cei de la celelalte niveluri pot să se înscrie pe platforma gratuită ALFABETAR în scopul depistării elevilor care rămân în urmă. Cum pot afla profesorii nivelul școlarilor.

BUCUREȘTI, 23 apr – Sputnik. Cadrele didactice au, de acum înainte, la dispoziție, platforma gratuită ALFABET, pentur depistarea elevilor care rămân în urmă la învățare.

Lei românești, RONI - Sputnik Moldova-România, 1920, 19.04.2021
Educație
Educatoare: ”Cum o să vă simțiți când veți primi salarii înjumătățite?”

Profesorii pot afla nivelul copiilor dintr-un set de teste și alte instrumente de literație. Pe platforma gratuită ALFABETAR, dascălii găsesc instrumente țintitte pentru recuperarea decalajelor.

Foarte important: această platformă este făcută în concordanță cu programa școlară. Acest lucru înseamnă că nu presupune conținuturi suplimentare.

În data de 20 aprilie 2021 a fost făcut anunțul de lansare al platformei, iar lansarea propriu-zisă se va face în data de 19 mai 2021.

Profesorii se pot înscrie, însă, până atunci pe platformă pentru a se pune la curent cu noutățile proiectului.

Platforma se adresează inclusiv educatoarelor. Și aceasta pentru că profesorii pentru învățământ preșcolar vor putea evalua nivelul abilităților de literație pentru toate categoriile de vârstă ale elevilor. (inclusiv literația emergentă pentru preșcolari) scrie edupedu.ro.

Gradele de analfabetism au fost deja stabilite prin cercetări realizate la nivel internațional, iar în literatura de specialitate este folosită noțiunea de literacy, care nu are un echivalent în limba română. El este tradus prin ”literație”.

”Se referă la dezvoltarea competenţelor de lectură şi scriere care facilitează înţelegerea şi învăţarea, folosirea şi evaluarea critică a informaţiilor furnizate în moduri variate care includ texte scrise, electronice şi imagini”, a explicat la un moment dat expertul Liliana Romaniuc sensul termenului de literație.

Orice instituție de învățământ din România poate folosi această platformă gratuită. Instrumentul poate fi folosit în așa fel încât învățătorii și educatorii să poată genera instant resurse personalizate, care să poată fi întrebuințate în timpul orelor de curs.

Este important de precizat că nu trebuie obținută nici o aprobare – de la conducerea școlii sau inspectorat – pentru folosirea acestei platforme.

Fluxul de știri
0
Mai întâi cele noiMai întâi cele vechi
loader
ÎN EMISIE
Заголовок открываемого материала