Societate
Știri de ultimă oră din societate, cazuri sociale, probleme, asistență socială, viața de zi cu zi, evenimente publice, culturale, viața de la țară, din cartier, prognoza meteo

Criteriile de acordare a gradațiilor de merit în 2021

© Sputnik / Павел Лисицын / Trecere la banca de fotografiiШколы закрыли на карантин из-за ОРВИ
Школы закрыли на карантин из-за ОРВИ - Sputnik Moldova-România, 1920, 10.05.2021
Ordinul și Metodologia privind acordarea gradației de merit au fost publicate în Monitorul Oficial, împreună cu graficul desfăurării concursului pentru acordarea acestor gradații de merit, sesiunea 2021.

BUCUREȘTI, 10 mai – Sputnik. Profesorii care doresc să îi depună dosarele în vederea obținerii gradațiilor de merit trebuie să știe că ordiul și metodologia privind acordarea gradației de merit au fost deja publicate în Monitorul Oficial.

Сдача экзамена - Sputnik Moldova-România, 1920, 21.05.2020
Calendarul concursurilor pentru gradația de merit. Schimbări importante

Prin acest act normativ se aprobă Metodologia şi criteriile privind acordarea gradaţiei de merit personalului didactic din învăţământul preuniversitar de stat în sesiunea 2021, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. 

La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului educației și cercetării nr. 3.307/2020 pentru aprobarea Metodologiei și criteriilor privind acordarea gradației de merit personalului didactic din învățământul preuniversitar de stat în sesiunea 2020, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 158 din 27 februarie 2020, cu modificările ulterioare.

Criterii pentru acordarea gradaţiei de merit

Art. 6, alin. (1) prevede că, pentru acordarea gradaţiei de merit, inspectoratul şcolar evaluează activitatea candidaţilor înscrişi, inclusă în fişa de (auto)evaluare, susţinută prin documente doveditoare, din perioada 1 septembrie 2015 - 31 august 2020 sau pentru perioadele corespunzătoare conform art. 5 alin. (3).

Экзамен - Sputnik Moldova-România, 1920, 12.03.2020
Educație
Gradație de merit 2020: schimbări majore, anunțate de MEC

Această fișă, în baza căreia se realizează (auto)evaluarea se elaborează ţinându-se seama de criteriile generale care trebuie îndeplinite de candidat, pe baza fişelor sintetice de (auto)evaluare prezentate în anexele nr. 6 - 10.

Pentru personalul didactic de predare şi personalul didactic de conducere, îndrumare şi control, criteriile generale pe care candidatul trebuie să le îndeplinească sunt:

1. Criteriul activităţilor complexe cu valoare instructiv-educativă;

2. Criteriul privind performanţe deosebite în inovarea didactică/management educațional;

3. Criteriul privind activităţile extracurriculare şi implicarea în proiecte (inclusiv proiecte cu finanţare europeană nerambursabilă: Erasmus+, POSDRU, POCU, transfrontaliere, Banca Mondială şi altele similare)/programe de formare profesională;

4. Criteriul privind contribuţia la dezvoltarea instituţională.

Punctajul se aplică în mod unitar pentru toate funcţiile didactice, respectându-se criteriile/subcriteriile şi punctajele maxime, acolo unde acestea sunt menţionate în fişele sintetice de (auto)evaluare prezentate în anexele nr. 6 - 10.

În baza punctajelor, stabilite în mod unitar, se elaborează câte o grilă de evaluare specifică fiecărei categorii de candidaţi: a) educatori/institutori/profesori pentru învăţământul preşcolar;

b) învăţători/institutori/profesori pentru învăţământul primar;

c) profesori;

d) maiştri-instructori/profesori pentru instruire practică;

e) cadre didactice din învăţământul vocaţional, din cluburile sportive şcolare, palatele şi cluburile copiilor şi elevilor;

f) cadre didactice din învăţământul special;

g) cadre didactice din centrele judeţene de resurse şi de asistenţă educaţională/Centrului Municipiului Bucureşti de Resurse şi Asistenţă Educaţională;

h) personal didactic de conducere, îndrumare şi control;

i) personal didactic auxiliar.

De asemenea, se elaborează grile de evaluare distincte pentru fiecare funcţie didactică auxiliară prevăzută în Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, Legea-cadru nr. 153/2017 şi Ordinul ministrului educaţiei naţionale şi al ministrului muncii şi justiţiei sociale nr. 3058/943/2018 privind reglementarea funcţiilor cu statut de personal didactic auxiliar care nu se regăsesc în anexa I Familia ocupaţională de funcţii bugetare "Învăţământ" la Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice.

Пустая классная комната в начальной школе - Sputnik Moldova-România, 1920, 10.03.2020
Educație
Ultima oră: MEC, despre înscrierea la pregătitoare și gradațiile de merit

La rândul lor, inspectoratele şcolare pot elabora şi aplica proceduri specifice privind organizarea şi desfăşurarea activităţilor din etapele concursului, cu respectarea strictă a prevederilor prezentei metodologii.

Defalcarea punctajului maxim şi elaborarea grilei specifice de evaluare sunt de competenţa comisiei paritare de la nivelul inspectoratului şcolar. În cadrul criteriilor generale prevăzute la art. 6, subcriteriilor şi punctajelor maxime prevăzute în fişele sintetice de (auto)evaluare prezentate în anexele nr. 6 - 10, comisia paritară poate stabili şi alte activităţi - de exemplu: activitatea dovedită în calitate de coordonator al claselor bilingve, activitatea dovedită în calitate de profesor documentarist, profesor de discipline nonlingvistice în liceele cu secţii bilingve francofone, activitatea sindicală etc.

Pentru acordarea gradaţiei de merit este necesar un punctaj de minimum 75 puncte, se arată în Ordinul ministrului educației nr. 3.749/2021 pentru aprobarea Metodologiei și criteriilor privind acordarea gradației de merit personalului didactic din învățământul preuniversitar de stat în sesiunea 2021.

Fluxul de știri
0
Mai întâi cele noiMai întâi cele vechi
loader
ÎN EMISIE
Заголовок открываемого материала