Educație
Ultimele știri din educație pentru profesori, studenți, elevi și părinți, știri ce țin de universitate, liceu, școală, grădiniță, legi și anunțuri de la Ministerul Educației, examene, Evaluare Națională, Bacalaureat

Ministrul Educației, anunțul momentului despre tezele elevilor

Sorin Cîmpeanu - Sputnik Moldova-România, 1920, 10.11.2021
Urmăriți-ne pe
Sorin Cîmpeanu a explicat, într-un amplu mesaj, de ce sunt necesare tezele pentru elevi și a susținut că ele se vor susține. Declarația demnitarului.
BUCUREȘTI, 10 nov – Sputnik. Ministrul român al Educației, Sorin Cîmpeanu, reacționează după ce în spațiul public o campanie declic împotriva tezelor pe parcursul anului școlar 2021-2022 a strâns aproape 280 000 de semnături până marți, 9 noiembrie 2021.
Realizatorii petiției îi cer demnitarului înlocuirea tezelor semestriale cu teste sumative cu subiect unic la nivel național, fără trecere în catalog, urmate de feedback din partea profesorilor.
Ministrul spune că, în sistemele performante de învățământ sunt evaluări săptămânale, evaluări lunare, evaluări semestriale (teze) și evaluări anuale.
”Dacă am face o petiție pentru eliminarea impozitelor și amenzilor, s-ar putea să strângă aproape 20 milioane de semnături. Acest lucru ar însemna că trebuie eliminate impozitele și amenzile/înlocuite cu simple avertismente?”, a subliniat Cîmpeanu.
Sorin Cîmpeanu - Sputnik Moldova-România, 1920, 05.11.2021
Societate
Cîmpeanu, anunț despre tezele elevilor
Acesta a explicat că instituția pe care o conduce susține interesul superior al elevilor, fără discriminare, dar și o educație prin care elevii dobândesc competențele necesare și valorile adecvate pentru a forma societatea de mâine.

”Faptul că elevii nu au susținut teze de trei semestre, adică au fost privaţi de o evaluare importantă, acea singură evaluare care reflectă în mod corect nivelul elevilor la final de semestru are repercusiuni grave asupra stabilirii nivelului cognitiv al elevului”, a precizat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.

Demnitarul a subliniat că lipsa acestei evaluări importante pune în dificultate şi profesorul, care nu va putea să îşi stabilească o strategie didactică ulterioară adecvată.
Și aceasta pentru că, dacă un profesor nu știe exact nivelul elevului la un anumit moment, este clar că dascălul nu va ști, mai departe, unde are nevoie școlarul de intervenție suplimentară.
Examen, studenți la medicină - Sputnik Moldova-România, 1920, 29.09.2021
Educație
Cîmpeanu vrea teze cu prezență fizică: pentru a nu mai avea rezultatele complet deformate
Generația de elevi aflată acum în clasa a VIII-a este profund afectată de faptul că nu a susținut nici Evaluarea Națională din clasa a VI-a (EN VI), evaluare ce avea, de asemenea, rolul de a monitoriza gradul de asimilare de către elevi a curriculumului și de stabilire a măsurilor remediale, mai crede Cîmpeanu.
În concluzie, din considerente de ordin educațional, având ca temei argumente fundamentate pe studii ale specialiștilor în științele educației, Ministerul Educației menține tezele ca formă de evaluare a nivelului de cunoștințe și competențe ale elevilor, a dat asigurări demnitarul.
Fluxul de știri
0
Mai întâi cele noiMai întâi cele vechi
loader