09:46 21 Octombrie 2017
Chişinău+ 12°C
În direct
    Arme

    România și Rusia, victime ale manipulărilor din presa britanică

    © Sputnik/ Ramil Sitdikov
    Internaţional
    Sa primesc un link scurt
    Relațiile româno-ruse (65)
    63052

    România și Rusia se află în centrul unor scandaluri în urma unor materiale false realizate de postul britanic de televiziune Sky News.

    CHIȘINĂU, 10 aug — Sputnik. Serviciile românești au efectuat investigații în urma scandalosului reportaj realizat de postul britanic de televiziune Sky News, în care se afirma că reporterii au contactat cu reprezentanții unei grupări de traficanți, care ar livra arme și muniții provenite din Ucraina în Orientul Mijlociu și Occident.

    Procurorii DIICOT s-au autosesizat și au efectuat șapte percheziții în acest caz. Materialul s-a dovedit a fi un fals. În urma unor audieri, Aurelian Szanto, bărbatul care a intermediat și a participat la organizarea filmărilor, a mărturisit organelor de anchetă că a fost dus în eroare de britanicii, care i-au spus că este vorba de un documentar-ficțiune.

    "Regret nespus pentru că m-am lăsat păcălit. Am fost păcălit de acești oameni", declarat Aurelian Szanto reporterului Mediafax.

    Într-un alt film documentar, dedicat situației din Siria, realizat de aceeași instituție media, a fost prezentat un interviu scandalos cu un "mercenar rus" — Dmitri, care afirma că sute de mercenari ruși ar lupta în războiul civil de partea lui Assad.

    În urma unor investigații jurnalistice realizate de postul rus de televiziune NTV, a ieșit la iveală adevărata identitate a "mercenarului Dmitri". Acesta s-a dovedit a fi un actor rus din Moscova, Alexandr Agapov, care ar fi fost plătit de jurnaliștii britanici cu 100 de mii de ruble, comunică agenția RIA Novosti.

    Ca și în cazul României, actorul a mărturisit că a fost dus în eroare, reporterii afirmând că este vorba de filmarea unei ficțiuni.

    Тема:
    Relațiile româno-ruse (65)

    Tematic

    Reportajul cu traficanții de arme, înscenare. Sky News ar fi plătit doi vânători
    Tagurile:
    ficțiune, Sky News, Trafic de arme, DIICOT, Federația Rusă, România
    Reguli de utilizareCOMENTARII



    Știrile Zilei