23:42 24 Iunie 2017
    Telescoape radio

Semnalul din 1977, venit din spațiul cosmic, a fost explicat

CC BY-SA 2.0 / Stephen Hanafin / VLA radio telescopes
    Internaţional
    Sa primesc un link scurt

Un semnal puternic din spațiu înregistrat pe un telescop radio în 1977 pare să fi fost în cele din urmă elucidat, punând la dispoziție un mister astronomic de 40 de ani.

BUCUREȘTI, 8 iun — Sputnik. Înregistrat în 1977, un semnal radio de 72 de secunde care a apărut din direcția constelației Săgetator i-a încurcat pe astronomi până în prezent, potrivit unor informații noi publicate de Antonio Paris, profesor la Colegiul St. Petersburg din Florida, informează Sputnik International.

Un semnal foarte puternic a fost observat pe 15 august 1977 de Observatorul Radio "Big Ear" din Ohio State University. Era atît de puternic și atât de ciudat încât astronomul de serviciu de la vremea aceea a scris "Wow!" cu cerneală roșie pe datele imprimate.

Dar o căutare ulterioară în direcția indicată de cuvântul "Wow!" nu a dezvăluit niciun obiect ceresc.

Acum, după 40 de ani, un profesor din Florida crede că are răspunsul corect, iar revista Academiei de Științe din Washington a acceptat studiul său pentru publicare.

Studiind cu atenție înregistrările astronomice ale celebrului semnal radio de 1,420 MHz, profesorul Antonio Paris susține că în acel moment astronomii au surprins momentul în care Pământului trece printr-un nor de molecule de hidrogen lăsate în urmă de una dintre cele două comete care tranzita orbita planetei la vremea respectivă.

"Am fost întotdeauna fascinat de astronomie", a declarat Paris pentru Sunday Times. "După 40 de ani, semnalul "Wow!" era un caz înghețat pe care doream să îl redeschid".

În examinarea înregistrărilor evenimentelor celeste din acea perioadă, profesorul Antonio Paris a observat că cometele, neînregistrate în 1977, au trecut pe lângă Pământ pe 15 august 1977, exact în ziua în care a avut loc semnalul "Wow!".

Expertul este sigur că a rezolvat una dintre cele mai intrigante mistere astronomice din ultimii 50 de ani. În analiza finală, semnalul a fost "un fenomen natural de la un corp din sistemul solar" care, din păcate, nu este de natură extraterestră.

„Nu este o farsă". Un film șocant al unui asteroid care distruge planeta