21:56 24 Iunie 2018
    Asteroid

Atenție! NASA a gasit 10 noi asteroizi care amenință să lovească Pământul

© Photo : Pixabay
    Internaţional
    Sa primesc un link scurt

NASA a descoperit 97 de obiecte necunoscute în sistemul nostru solar, dintre care 10 au fost caracterizate ca "obiecte potențial periculoase" (PHO).

BUCURESTI, 13 iun — Sputnik. Dintre cele 97 de obiecte, 28 sunt obiecte apropiate de Pământ (NEO), cinci sunt comete și 64 asteroizi în centura Asteroid, scrie Sputnik International.

"NEOWISE nu numai că descoperă asteroizi și comete necertificate, ci furnizează date excelente despre multe dintre cele aflate deja în catalogul nostru", a declarat Amy Mainzer, cercetător principal al NEOWISE la Laboratorul de propulsie al NASA.

PFO sunt obiecte spațiale cu diametrul de cel puțin 100 de metri, care pot ajunge la 4,6 milioane de mile de Pământ. NASA le definește asteroizi și comete care sunt ghidate "de atracția gravitațională a planetelor din sistemul nostru solar în orbite care le permit să intre în vecinătatea Pământului".

Aceste obiecte, în cea mai mare parte asteroizi, au șansa să lovească Pământul și să provoace devastarea regională sau chiar globală în următorii 100 de ani. Începând cu anii '90, numărul de înregistrări PHO a crescut de zece ori, ca urmare a îmbunătățirilor în telescoape și a observării.

NEOWISE este o astfel de îmbunătățire. Lansat în 2009 ca parte a telescopului WISE, NEOWISE a identificat peste 35.000 de obiecte noi în sistemul solar, inclusiv sute de NEO noi (toate PHA-urile sunt NEO prin definiție).

"Niciun NEO cunoscut nu prezintă în prezent un risc de impact cu Pământul în următorii 100 de ani", a declarat ofițerul de apărare planetara al NASA, Lindley Johnson.

NASA estimează că au descoperit 90% din toate NEO mai mari de un kilometru în diametru — dar acestea reprezintă doar o mică parte din populația NEO. Cele mai multe dintre ele, în jur de 90%, au o dimensiune cuprinsă între 100 și 1000 de metri.

„Nu este o farsă". Un film șocant al unui asteroid care distruge planeta
    (VIDEO) Un asteroid uriaş ajunge miercuri la o distanţă foarte mică de Pământ
    Un asteroid imens se năpustește spre Pământ
    Un asteroid s-a apropiat de Pământ
    Un asteroid de 5 km se apropie cu viteză mare de Pământ
    NASA explorează asteroidul APOCALIPSEI care indică ORIGINEA VIEŢII pe Terra
    Asteroid
    Reguli de utilizareCOMENTARII

Știrile Zilei

• German Chancellor Angela Merkel attends a plenary session of German parliament Bundestag in Berlin, Tuesday, Nov. 21, 2017

Liderul Partidului Social Democrat, Andrea Nahles, a lansat o tiradă verbală Uniunii Sociale Creștine, partidul aliatul bavarez al Uniunii creștine-democrate, pentru modul său de acțiune "murdar". Ea l-a criticat pe ministrul german de Interne, Horst Seehofer, care vrea controale mai stricte la frontiere, pe motiv de "amenințare pentru Europa".

• Страны мира. Турция

Astăzi în Turcia se desfăşoară alegeri prezidențiale și parlamentare anticipate. În cazul în care niciunul dintre candidații prezidențiali nu obține majoritatea voturilor în primul tur al alegerilor, va avea loc un al doilea tur de scrutin pe 8 iulie, cu participarea a doi candidați care vor acumula cele mai multe voturi.

• Klaus Iohannis

Iohannis aruncă gaz peste casa în flăcări. Va arde și el odată cu ea? Sunt convins că istoria va consemna cea mai semnificativă parte a trecerii sale, ce rămâne din el și fapte sale: cenușa toxică în vântul turbat.