22:32 14 Decembrie 2017
    Asteroid

Atenție! NASA a gasit 10 noi asteroizi care amenință să lovească Pământul

© Photo: Pixabay
    Internaţional
    Sa primesc un link scurt

NASA a descoperit 97 de obiecte necunoscute în sistemul nostru solar, dintre care 10 au fost caracterizate ca "obiecte potențial periculoase" (PHO).

BUCURESTI, 13 iun — Sputnik. Dintre cele 97 de obiecte, 28 sunt obiecte apropiate de Pământ (NEO), cinci sunt comete și 64 asteroizi în centura Asteroid, scrie Sputnik International.

"NEOWISE nu numai că descoperă asteroizi și comete necertificate, ci furnizează date excelente despre multe dintre cele aflate deja în catalogul nostru", a declarat Amy Mainzer, cercetător principal al NEOWISE la Laboratorul de propulsie al NASA.

PFO sunt obiecte spațiale cu diametrul de cel puțin 100 de metri, care pot ajunge la 4,6 milioane de mile de Pământ. NASA le definește asteroizi și comete care sunt ghidate "de atracția gravitațională a planetelor din sistemul nostru solar în orbite care le permit să intre în vecinătatea Pământului".

Aceste obiecte, în cea mai mare parte asteroizi, au șansa să lovească Pământul și să provoace devastarea regională sau chiar globală în următorii 100 de ani. Începând cu anii '90, numărul de înregistrări PHO a crescut de zece ori, ca urmare a îmbunătățirilor în telescoape și a observării.

NEOWISE este o astfel de îmbunătățire. Lansat în 2009 ca parte a telescopului WISE, NEOWISE a identificat peste 35.000 de obiecte noi în sistemul solar, inclusiv sute de NEO noi (toate PHA-urile sunt NEO prin definiție).

"Niciun NEO cunoscut nu prezintă în prezent un risc de impact cu Pământul în următorii 100 de ani", a declarat ofițerul de apărare planetara al NASA, Lindley Johnson.

NASA estimează că au descoperit 90% din toate NEO mai mari de un kilometru în diametru — dar acestea reprezintă doar o mică parte din populația NEO. Cele mai multe dintre ele, în jur de 90%, au o dimensiune cuprinsă între 100 și 1000 de metri.

„Nu este o farsă". Un film șocant al unui asteroid care distruge planeta