18:12 16 August 2017
Chişinău+ 31°C
În direct
    Asteroids

Un asteroid uriaş va ajunge foarte aproape de Pământ. Va reprezenta un pericol?

© Photo: PIxabay
    Internaţional
    Sa primesc un link scurt

În luna octombrie, un asteroid uriaş ne va „vizita" Pământul, a anunţat Agenția Spațială Europeană (ESA). Oamenii de știință l-au detectat recent și i-au calculat traiectoria.

BUCUREŞTI, 11 aug — Sputnik. Asteroidul, denumit „2012 TC4" și având între 15 și 30 de metri, va ajunge, pe 12 octombrie, la 44.000 kilometri distanţă de Pământ, la o optime din distanța dintre Pământ și Lună, a anunţat joi Agenția Spațială Europeană (ESA), potrivit fr.sputniknews.com.

Obiectul este de „dimensiunea unei case mari" şi nu va atinge Pământul, a declarat Detlef Koschny, co-director al departamentului ESA „Near-Earth Objects" („Obiecte apropiate de Pământ"), citat de AFP.

Totuşi „va trece teribil de aproape", a declarat Rolf Densing, directorul operațiunilor ESA din Darmstadt, Germania.

​Dacă un asteroid de această dimensiune ar cădea pe Pământ, intrarea în atmosferă ar avea efecte similare celor produse de căderea unui meteorit în regiunea Celeabinsk din Rusia, în 2013.

Descoperit pe 5 octombrie 2012, asteroidul 2012 TC4 nu a mai fost observat de la acea dată, iar parametrii orbitali și caracteristicile sale au prezentat un anumit grad de incertitudine. Oamenii de știință au detectat recent asteroidul și i-au calculat traiectoria cu ajutorul Telescopului Observatorului European Sudic (ESO) (Chile).

Potrivit ESA, asteroidul va trece aproape de orbitele sateliților geostaționari aflați la altitudinea de 36.000 km.

Cercetatorii intenţionează să studieze compoziţia asteroidului şi să îşi dea seama dacă este în rotaţie cât timp este vizibil.

Pământ, Asteroid