03:20 23 Aprilie 2019
    Oumuamua

Oaspeți din abisuri: După ”Cometa morții”, o ”sondă extraterestră”? VIDEO

© Photo : ESO / M. Kornmesser
    Internaţional
    Sa primesc un link scurt

Un alt corp ceresc misterios, de această dată - în formă de torpilă sau rachetă, este pe cale să traverseze Sistemul Solar.

BUCUREȘTI, 12 nov - Sputnik. Ieri i-am spus ”la revedere” (în anul 2082) asteroidul 2015 TB145 care, impresionându-ne cu aspectul său de craniu uman, începe a se îndepărta de planeta noastră.

Acum astrofizicienii ne propun să fim atenți la venirea altui ”rătăcitor interstelar”. Anume - la asteroidul Oumuamua.

Descoperit în 2017, acesta se distinge printr-o siluetă alungită, simetrie axială, ceea ce i-a determinat pe doi cercetători de la Harvard să presupună că spre noi se îndreaptă nu o bucată de rocă, ci creația unui intelect diferit de al nostru și produsul unei tehnologii străine.

"Oumuamua ar putea fi o sondă absolut operațională expediată spre Pământ de o civilizație extraterestră", scriu în articolul publicat pe 12 noiembrie în revista Astrophysical Journal Letters.

Un argument în plus ar fi că asteroidul se mișcă cu o rapiditate mai puțin obișnuită pentru entitățile spațiale similare.

Ipoteza ”xeno-tehnogenezei ” are și destui adversari. Ei subliniază, în particular, că Oumuamua nu emite nici un semnal în spațiu.

”Miar plăcea mult să existe o probă imbatabilă în favoarea existenței unei vieți extraterestre, dar acum nu este cazul”, spune Alan Fitzsimmons de la Queen's University, Belfast.

Un asteroid uriaş va ajunge foarte aproape de Pământ. Va reprezenta un pericol?
    Un asteroid „craniu și oase” se apropie de Tera