08:05 23 Mai 2019
În direct
  • EUR20.09
  • USD17.99
  • RUB0.28
  • RON4.22
  • UAH0.68
    Klaus Iohannis și Jean Claude Juncker

    Scandal internațional pe sponsorizarea Președinției României la Consiliul UE

    © Photo: Agerpres
    Internaţional
    Sa primesc un link scurt
    Președinția României la Consiliul Uniunii Europene (11)
    41341

    În timp ce Coca-Cola a fost nominalizată pentru a sponsoriza Președinția UE a Bucureștiului de la 1 ianuarie, Foodwatch, un ONG pentru apărarea consumatori, spune că "în acest sens, gigantul băuturilor răcoritoare este în inima puterii, a instituțiilor europene". Acesta lansat o petiție pentru a pune capăt acestui parteneriat.

    BUCUREȘTI, 27 feb - Sputnik. Asociația Europeană pentru Protecția Consumatorilor Foodwatch a condamnat parteneriatul Coca-Cola cu Președinția României a Consiliului Uniunii Europene.

    "Putem să ne întrebăm care este influența acestei sponsorizări de către un aliment de fast-food asupra politicii europene", se spune într-un mesaj pe site-ul ONG-ului, transmite Sputnik France.

    Pentru a cere finalizarea acestui parteneriat, ONG-ul a lansat o petiție. Într-o scrisoare adresată președintelui Consiliului European, Donald Tusk, și premierului român, Viorica Dăncilă, în 26 februarie, Foodwatch denunță "un posibil conflict de interese" și susține că gigantul băuturilor răcoritoare "se află în inima puterii, instituțiilor europene".

    "Coca-Cola a mers prea departe încercând să-și cumpere astfel de o poziție solidă în politică. Noi, europenii, refuzăm ca, Coca-Cola sau orice altă organizație multinațională să poată fi considerate "sponsori" ai reprezentanților sau instituțiilor politice, având în vedere conflictele evidente de interese".

    La rândul său, Foodwatch consideră că "această coluziune între organismele UE și interesele corporațiilor subminează în continuare încrederea cetățenilor în politica europeană și factorii de decizie, în timp ce, dimpotrivă, este esențial să se consolideze transparența și democrația în Europa".

    Printr-o petiție lansată în Franța, Germania și Olanda, unde este prezent Foodwatch, ONG-ul solicită Președintelui Consiliului European, Donald Tusk, să instituie o politică care stabilește reguli clare pentru viitoarele președinții, pentru a asigura ca astfel de sponsorizări și potențiale conflicte de interese să nu se repete. Pentru moment, petiția a strâns peste 21.000 de semnături.

    Cele mai cunoscute companii multinaționale americane au fost nominalizate să sponsorizeze președinția UE la București, între 1 ianuarie și 30 iunie 2019. Coca-Cola a sponsorizat deja președinția poloneză în 2011, spune Foodwatch.

    Тема:
    Președinția României la Consiliul Uniunii Europene (11)
    Tagurile:
    Coca-cola
    Reguli de utilizareCOMENTARII


    Știrile Zilei