12:19 26 Mai 2019
În direct
  • EUR20.08
  • USD18.03
  • RUB0.28
  • RON4.22
  • UAH0.68
    Boeing 737/8 of Lion Air at Singapore Changi-SIN,13/10/14.(Archive)

    Ultimele cuvinte ale piloților avionului Lion Air Boeing 737, dezvăluite de cutiile negre

    CC BY-SA 2.0 / Alec Wilson / PK-LOI
    Internaţional
    Sa primesc un link scurt
    216611

    Înregistrarea dialogurilor dintre piloții avionului Boeing 737 MAX 8, care s-a prăbușit în octombrie 2018, arată încercările lor disperate de a găsi o soluție la defectarea sistemelor de zbor, potrivit surselor apropiate investigației.

    BUCUREŞTI, 21 mart – Sputnik, Doina Crainic. Au apărut noi detalii despre o altă tragedie aviatică cu un avion Boeing MAX, care a avut loc în octombrie trecut. Deși cauza accidentului nu a fost încă stabilită în mod oficial, se pare că există „asemănări evidente” cu tragedia recentă.

    Căpitanul și copilotul avionului Boeing MAX 8, care s-a prăbușit cu 189 de persoane la bord în octombrie 2018, au avut nevoie de prea mult timp să cerceteze în manual pentru a afla de ce avionul lor se afla în cădere şi au fost induși în eroare de informațiile din sistem, relatează Sputnik France cu referire la Reuters, citând surse care au analizat înregistrările cutiei negre.

    Potrivit unui raport din noiembrie, copilotul a informat un controlor de trafic aerian cu privire la o „problemă de control al zborului”, la doar două minute după decolare. Deși pilotul nu a menționat exact problema, o sursă citată de Reuters a spus că viteza avionului a fost menționată în înregistrare, în timp o alta a explicat că indicatoarele de pe ecranul copilotului nu semnalau nicio problemă, chiar dacă căpitanul primise o astfel de notificare. Acesta din urmă l-a rugat apoi pe colegul său să consulte un manual pentru a găsi lista cu evenimentele anormale.

    În timp ce sistemul informatic al avionului avertiza echipajul că exista un debit prea scăzut al aerului deasupra aripilor și, prin urmare, încerca să coboare automat aeronava cu un compensator, căpitanul încerca să ridice avionul.

    „Păreau să nu știe că compensatorul cobora [avionul]. Se gândeau numai la viteză și altitudine. Era singurul lucru despre care vorbeau”, a spus o sursă.

    La un moment dat, căpitanul i-a cerut copilotului să-l înlocuiască şi a încercat să caute soluția în manual, ceea ce colegul său nu reuşise să facă, potrivit surselor.

    Atât Lion Air, cât și Boeing au refuzat să comenteze raportul, argumentând că ancheta este în desfășurare.

    Comitetul Național Indonezian pentru Securitatea Transporturilor (KNKT) a anunțat că rezultatele anchetei actuale ar putea fi publicate în iulie sau august. Ancheta cu privire la accidentul din octombrie, care urmărește să stabilească modul cum sistemele aeronavei au eşuat, a fost accelerată de prăbușirea recentă din Etiopia.

    Un alt avion Boeing 737 MAX 8 s-a prăbușit pe 10 martie, la 62 de kilometri de capitala etiopiană, Addis Abeba. Acest zbor făcea legătura între Addis Abeba şi Nairobi, capitala Kenyei. Printre cele 157 de victime ale accidentului au fost, pe lângă cetățenii din Kenya și Etiopia, 18 canadieni, opt americani, opt italieni, opt francezi, șapte britanici, trei ruși și un belgian.

    Tematic

    Un Boeing 737 s-a prăbușit după decolarea de la aeroportul José Marti
    Un Boeing 737 a ratat aterizarea și a căzut în ocean
    Nimeni nu a supraviețuit: Cauza preliminară a prăbușirii Boeing 737 în Indonezia
    Știre bombă: Boeing 737 Max - 246 de aeronave din lume ar avea senzori defecți
    Prăbuşirea avionului Boeing 737 - doi pasageri au scăpat de la moarte ca prin miracol
    Prăbuşirea avionului Boeing 737: Terifiant, ultimul mesaj al pilotului înaintea tragediei
    Tagurile:
    Cutii negre, piloți, prăbușit, Boeing 737
    Reguli de utilizareCOMENTARII


    Știrile Zilei