17:11 08 Decembrie 2019
  • RUB0.27
  • RON4.06
  • UAH0.73
    Asteroid

NASA: Asteroid uriaș care ar produce „dezastru la scară continentală”, aproape de Pământ

CC0 / Pixabay / 470906
    Internaţional
    Sa primesc un link scurt

Potrivit Centrului pentru Studii privind NEO (obiectele cosmice apropiate de pământ), din septembrie 2019 au fost depistate peste 20.600 de obiecte din apropierea Pământului, dintre care aproximativ 922 de asteroizi au fost incluşi pe lista cu riscuri.

BUCUREŞTI, 20 nov – Sputnik, Doina Crainic. Dintre aceşti asteroizi, aproximativ 95% sunt prea mici pentru a fi consideraţi potenţial periculoşi. Potrivit NASA, un asteroid uriaș, cu diametrul de până la 2.034 de metri, avansează pe lângă Pământ astăzi, 20 noiembrie, cu o viteză de aproximativ 17.800 de mile pe oră, scrie Sputnik Internaţional.

Roca spaţială, denumită 481394 (2006 SF6), este aşteptată să se apropie de Pământ la ora 19:01 EDT, la aproximativ 2,7 milioane de mile distanţă de planeta noastră, ceea ce înseamnă de aproximativ 11 ori distanța dintre Pământ şi Lună, potrivit Centrului NASA pentru Studiile privind Obiectele Apropiate de Pământ (CNEOS).

Asteroidul a fost descoperit pentru prima dată pe 17 septembrie 2006 de Catalina Sky Survey. Proiectul astronomic, condus de oamenii de știință de la Steward Observatory, lângă Tucson, Arizona, a fost iniţiat pentru a se depista asteroizi și comete.

Ultima apropiere a rocii spațiale de Pământ a avut loc în luna februarie a acestui an şi va urma să se apropie din nou de noi în noiembrie 2020.

Paul Chodas, directorul CNEOS de la Laboratorul de Propulsie al NASA, s-a grăbit să risipească temerile privind probabilitatea unui impact al vizitatorului cosmic cu planeta noastră.

„În ceea ce privește viitorul, în următorii 200 de ani acest asteroid nu se va apropia mai mult de Pământ decât cum se întâmplă în această lună”, a declarat Chodas, citat de Newsweek.

Asteroidul 481394 (2006 SF6) este considerat a fi un obiect apropiat de Pământ (NEO) deoarece traiectoria sa în jurul Soarelui înseamnă parcurgerea a 121 de milioane de mile și a 30 de milioane de mile pe orbita planetei noastre și nu există nicio șansă să lovească Pământul în următoarele aproximativ două secole.

Dacă un asteroid cu dimensiunea similară asteroidului SF6 ar lovi Pământul, rezultatul ar fi un „dezastru la scară continentală”, afirmă omul de știință.

Au fost detectate aproximativ 25.000 de NEO mai mari de 460 de metri în diametru, aproximativ 35% din cifra totală a acestora fiind obiecte cunoscute în prezent de oamenii de știință, a spus Chodas.

NASA se pregăteşte: Arma în cazul coliziunii unui asteroid cu Pământul