22:56 18 Ianuarie 2021
  • RUB0.24
  • RON4.30
  • UAH0.62
    Internaţional
    Sa primesc un link scurt

Descoperit acum doi ani, asteroidul 2018VP1 va trece aproape de Pământ chiar în ajunul alegerilor prezidențiale din Statele Unite, care sunt programate pentru 3 noiembrie 2020.

BUCUREŞTI, 23 aug – Sputnik. 2020 nu s-a terminat încă: pe 2 noiembrie, chiar în ajunul alegerilor prezidențiale din SUA, un asteroid ar putea intra în atmosfera Pământului, avertizează cercetătorii de la NASA și ESA.

Este vorba despre obiectul ceresc denumit 2018VP1, descoperit, așa cum sugerează și numele său, acum doi ani.

De dimensiuni mici (2 metri/91 cm) și cântărind 15 kg, asteroidul ar trebui să treacă la o distanță de 384.000 de kilometri de planeta noastră și are o singură șansă din 240 să-şi termine cursa pe Pământ, conform estimărilor recente ale ESA.

Chiar dacă 2018VP1 va reuşi să intre în atmosferă, este foarte probabil să se descompună imediat, iar pământenii vor putea vedea doar o stea căzătoare, mai spun specialiştii, potrivit Sputnik France