19:21 07 Mai 2021
În direct
  • EUR21.48
  • USD17.84
  • RUB0.24
  • RON4.36
  • UAH0.64
    Internaţional
    Sa primesc un link scurt
    34740

    O femeie daneză care a murit din cauza unui cheag de sânge după ce a primit vaccinul AstraZeneca a prezentat simptome neobișnuite, a declarat Agenția daneză pentru medicamente.

    BUCUREŞTI, 15 mart – Sputnik. „Femeia daneză avea un tablou clinic neobișnuit, cu un număr redus de trombocite, cheaguri de sânge în vase mici și mari și sângerări (…). Acest lucru a determinat reacția experților de la Agenția daneză a medicamentelor”, se arată într-un comunicat al agenţiei.

    Simptome similare au fost găsite și în baza europeană de date cu reacții adverse suspectate și, mai recent, la un pacient care a murit în Norvegia, potrivit lui Mette Aaboe Hansen, directorul general al Agenției daneze a medicamentelor.

    „Este foarte important să subliniem că încă nu știm dacă [reacţia] a fost cauzată de vaccin. Cazul [femeii daneze] este investigat amănunțit în acest moment în Danemarca și UE”, a scris aceasta pe Twitter.

    Joi, Danemarca a suspendat utilizarea vaccinului AstraZeneca pentru două săptămâni, în așteptarea rezultatelor investigațiilor privind decesele suspecte după vaccinare.

    Agenția a spus că Agenția Europeană a Medicamentului examinează cazul, potrivit Sputnik News. Autoritatea de reglementare a medicamentelor din UE a spus săptămâna trecută că nu există indicii că vaccinurile ar provoca cheaguri de sânge.

    Tematic

    Bulgaria oprește vaccinarea cu AstraZeneca și cere socoteală
    Valeriu Gheorghiță, despre reacțiile adverse la AstraZeneca
    Procurorii din Italia investighează cazurile de deces după vaccinare cu AstraZeneca
    Tagurile:
    AstraZeneca

    Știrile Zilei