19:15 23 Octombrie 2018
În direct
  • EUR19.59
  • USD17.03
  • RUB0.26
  • RON4.20
  • UAH0.61
    Cercetări la locul prăbuşirii elicopterului SMURD

    Ipoteze analizate de anchetatori în cazul prăbuşirii elicopterului SMURD

    photo: igp.gov.md
    ROMÂNIA-MOLDOVA
    Sa primesc un link scurt
    3 0 0

    Procurorii vor analiza inclusiv calitatea carburantului cu care a fost alimentat elicopterul în Republica Moldova.

    CHIŞINĂU, 5 iun — Sputnik. Două ipoteze principale sunt luate la moment în calcul de anchetatori: fie o defecţiune a elicopterului, inclusiv deficienţe ale benzinei cu care s-a alimentat în Republica Moldova, fie o eroare umană în pilotarea aparatului, informează ziaruldeiasi.ro

    Elicopterul SMURD Iaşi s-a prăbuşit joi, în jurul orei 14.13, la aproximativ 100 de metri de comuna Haragâș, raionul Cantemir. Toți cei patru membri ai echipajului şi-au pierdut viaţa în urma accidentului.

    Cele două ipoteze care se conturează ar fi o posibilă defectare în zbor a aparatului, chiar când survola raionul Cantemir sau o eroare de pilotaj, comisă pe fondul condiţiilor meteo dificile. Sursa reaminteşte totodată că la manşa elicopterului EC 135 se afla un pilot experimentat: comandorul Doru Gavril, comandantul Unităţii Speciale de Aviaţie Iaşi, cu 20 de ani de experienţă în zbor, şi cu 4.180 de ore de zbor.

    Ipoteza privind posibila defectare a aparatului de zbor este sprijinită de unii martori, care au precizat că elicea elicopterului şi motorul dădeau rateuri. A fost confirmat deja că elicopterul a alimentat cu carburant în Republica Moldova, iar procurorii români au prelevat probe de combustibili de la locul accidentului.

    Alţi martori au declarat anchetatorilor că aparatul căuta un loc de aterizare, zbura cu viteză, iar pilotul făcea viraje strânse. Administrația locală a comunei Haragâș a comunicat anterior că la locul catastrofei au fost auzite cel puțin trei explozii.

    A doua ipoteză, cea a erorii de pilotaj, a apărut pe fondul condiţiilor meteo nefavorabile: ploaie abundentă, deci vizibilitate redusă, şi plafonul de nori foarte jos. În acest caz, procurorii analizează faptul că pilotul nu ar fi apreciat corect altitudinea, adică ar fi crezut că zboară mai sus.

    Procurorii vor trebui să se mai pronunţe şi în privinţa faptului dacă aparatul trebuia să zboare în condiţiile meteo de la momentul respectiv, adică cod galben de averse puternice, însoţite de grindină.

    „De asemenea, oficiali ai aviaţiei din cadrul Inspectoratului General al Aviaţiei Române au mai precizat că elicopterul SMURD Iaşi nu avea în dotare radar meteo, care ajută pilotul să vadă tipul de nori ce sunt în zona în care urmează să zboare", mai notează sursa.

    Totodată, aparatul nu ar fi fost dotat cu sistem cu GPS, care atenţionează apropierea de pământ, fiind dotat doar cu un aparat de orientare.

    Reguli de utilizareCOMENTARII


    Știrile Zilei