13:08 25 August 2019
În direct
  • EUR19.80
  • USD17.89
  • RUB0.27
  • RON4.19
  • UAH0.72
    A pro-European Union,(EU), anti-Brexit demonstrator holds the EU and UK flags outside the Houses of Parliament, in central London on January 22, 2018

    Românii în UK. Ultimele date oficiale: cum va afecta Brexit zona unde locuieşti

    © AFP 2019 / Daniel LEAL-OLIVAS
    Români în Londra & Brexit
    Sa primesc un link scurt
    Brexit. Marea Britanie a ieșit din UE (547)
    2561 0 0

    „Cabinetul de război” al prim-ministrului Theresa May se va reuni din nou în contextul unor previziuni oficiale date recent publicităţii, care arată regiunile și sectoarele economiei ce se aşteaptă să fie cele mai afectate după ieşirea Marii Britanii din UE. Românii din Regatul Unit pot afla dacă printre acestea se află şi zona în care locuiesc.

    BUCUREŞTI, 8 feb — Sputnik, Doina Crainic. Studiile de impact transmise parlamentarilor de către Guvernul britanic arată că nord-estul Angliei și West Midlands (comitatele centrale ale Angliei) vor cunoaşte cel mai negativ impact asupra creșterii economice după Brexit, potrivit The Telegraph.

    Pe de altă parte, Londra va fi cel mai puţin afectată, potrivit controversatelor previziuni pe care miniștrii au fost forțați să le facă publice după ce au existat scurgeri în presă legate de acestea și fiind supuşi presiunilor din partea Partidului Laburist și a conservatorilor care sunt adepţii unui Brexit „blând".

    Deputații au citit, în condiții controlate, documentele întocmite de Departamentul pentru Ieșirea din UE, însă cifrele au ieşit la iveală în presă, potrivit publicaţiei britanice. 

    Între timp, şi Sky News a obținut estimări oficiale privind potenţialul impact al barierelor netarifare — cum ar fi birocrația sporită, controalele vamale și regulile privind ţara de origine — asupra a diferite sectoare ale economiei. 

    Industria auto se confruntă cu creșteri de costuri cuprinse între 5% și 13%, în timp ce industria comerțului cu amănuntul și en gros ar putea cunoaşte o creştere a costurilor între 7% și 20%. 

    Sectorul serviciilor financiare, important din punct de vedere economic, ar urma să se confrunte cu o creștere a costurilor de 5% până la 10%, în timp ce industria construcţiilor nu va fi afectată de costuri suplimentare. 

    Potenţialul impact asupra producătorilor de automobile ar putea genera îngrijorări, în contextul în care May se pregătește să găzduiască o întrunire cu lideri de afaceri japonezi — la care vor participa reprezentanți ai industriei auto din Marea Britanie. 

    Cifrele au fost obţinute de susținătorii unui Brexit „blând", prin care să fie protejată economia. 

    Dar oficialii au declarat că acestea nu arată şi impactul opțiunii Guvernului pentru un parteneriat economic „fără precedent" cu UE după Brexit. 

    May a prezidat miercuri şi joi subcomitetul pentru Brexit pentru a clarifica ce fel de relații comerciale va urmări să stabilească Marea Britanie în cadrul negocierilor. 

    Cifrele relevă că nord-estul va cunoaşte un impact negativ de 11% asupra creșterii economice în cadrul unui acord de liber schimb cu UE, în timp ce ieşirea fără un acord va determina o scădere economică de 16%, iar rămânerea pe piața unică, o scădere cu doar 3%. 

    În West Midlands, un acord de liber schimb va avea ca rezultat o stopare cu 8% a creşterii economice, în comparație cu 13% în cazul unei ieşiri fără acord și cu 2,5% dacă Marea Britanie rămâne pe piața unică. 

    Spre deosebire de aceste regiuni, în Londra, impactul negativ asupra creşterii economice va fi de doar 2% dacă Marea Britanie va încheia un acord de liber schimb, de 3,5% în cazul unui Brexit fără acord și de doar 1% dacă țara rămâne pe piața unică. 

    „Guvernul trebuie să înceapă să ofere clarificări cu privire la poziţia pe care se luptă să o obţină. Încă se menţine varianta «fără acord», în ciuda faptului că acest lucru ar dăuna atât de mult economiei regionale", a declarat purtătorul de cuvânt al liberal-democraţilor, Tom Brake. 

    Reacţionând la această scurgere de informaţii, un purtător de cuvânt al Guvernului a declarat acest document „nu reprezintă politica Guvernului și nu ia în considerare rezultatul pe care îl urmărim în cadrul negocierilor". 

    „Aceasta este o analiză internă provizorie, o parte a unui amplu program de analiză care este în desfășurare (…). Urmărim să încheiem un parteneriat economic fără precedent, cuprinzător și ambițios — care să fie util tuturor zonelor din Marea Britanie. Nu ne așteptăm la scenariul ieşirii fără un acord", a mai declarat purtătorul de cuvânt.

    Тема:
    Brexit. Marea Britanie a ieșit din UE (547)

    Tematic

    Românii din Marea Britanie: Ce se întâmplă după ieşirea UK din Uniunea vamală
    Marea Britanie: Ieșind din UE, vom abandona și Uniunea vamală
    Loji masonice secrete pentru politicieni și jurnaliști din Parlamentul britanic
    LA MUNCĂ: Est-europenii, de 10 ori mai rapizi decât britanicii
    Dacia a vândut luna trecută în Marea Britanie 2.121 autovehicule
    Revoltător! Ce vor studia în şcoli copiii românilor din Marea Britanie
    Brexit și efectele lui iminente: dosar secret al autorităților britanice
    Polițiste britanice, autorizate să plângă și să se dezbrace la locul de muncă
    Tagurile:
    uniunea vamală, acord, guvern, brexit, Sky News, Tom Brake, West Midlands, Anglia, Londra, Uniunea Europeană, Marea Britanie, România


    Știrile Zilei