21:13 13 Iunie 2021
În direct
  • EUR21.52
  • USD17.69
  • RUB0.25
  • RON4.37
  • UAH0.65
    ANALIZE
    Sa primesc un link scurt
    976111

    Analistul economic a vorbit, exclusiv pentru Agenția de Presă Sputnik, despre faptul că IMGB – Întreprinderea de Mașini Grele București – ar putea fi vândută pe bucăți dezvoltatorilor imobiliari și marilor supermarketuri.

    BUCUREȘTI, 25 mai – Sputnik. Întreprinderea de Mașini Grele București ar putea fi vândută ”la bucată”. Profit.ro notează că SIF Banat – Crișana (SIF 1) este în proces de semnare de antecontracte pentru vânzarea fostei platforme industriale IMGB din sudul Bucureștiului, recent achiziționată.

    Potrivit sursei citate, potențialul cumpărător este interesat să dezvolte aici locuințe și spații de retail.

    SIF 1 a plătit, pentru IMGB, companiei sud-coreene Doosan în toamna lui 2020, după negocieri care au durat aproximativ două luni, circa 40 de milioane de euro.

    Jurnaliștii de la profit.ro spun că asta înseamnă că definitivarea tranzacțiilor aflate acum în lucru ar aduce un profit uriaș societății de ivestiții.

    Ce părere are, însă, celebrul analist economic Ilie Șerbănescu? Acesta a vorbit, exclusiv pentru Agenția de Presă Sputnik, despre ce înseamnă de fapt tranzacția.

    ”Pe mine, unul, care am apucat vremurile când exista o industrie românească nu mă miră deloc în raport cu ce s-a întâmplat în ultimii 30 de ani, când s-a desființat tot. Acesta a fost programul extern și se aplică. Care sunt formulele, că dau faliment, că nu știu ce… E foarte simplu să imprimi un faliment unei întreprinderi. S-a imprimat falimentul unor industrii… O întreprindere e floare la ureche”, a declarat Ilie Șerbănescu.

    Acesta a subliniat că, în cazul IMGB, ce a mai rămas de luat este terenul, pe care să se facă blocuri sau birouri.

    ”Pentru cei care conduc România actuală și care sunt niște străini, o fac prin companii pe care le-au înființat aici”, a explicat Ilie Șerbănescu.

    Referitor la cumpărarea de către SIF 1 a IMGB de la compania sud coreeană, Șerbănescu spune că acest lucru este semnificativ. Motivul îl reprezintă faptul că s-au dat 40 de milioane de euro, spre deosebire de cele câteva sute de mii ”cât or să se dea acuma” pentru că proprietarul nu era român.

    Șerbănescu spune că străinii iau gratis de la statul român, iar dacă iei de la un privat străin se dau niște bani.

    Coreeanul ar fi dat, potrivit declarațiilor analistului economic, doar 500.000 de euro pe IMGB și l-a vândut cu 40 de milioane.

    ”Pe mine nu mă miră”, a punctat Șerbănescu.

    Mai avem ceva autohton, românesc? Analistul economic vine cu veti rele. El spune că, în general, nu mai avem, că ar mai exista, însă, ”niște rămășițe” care vor fi vândute acum.

    Acest proces durează de 30 de ani.

    ”Oarecum puteți să vorbiți de o grabă din punct de vedere istoric. S-au creat în decenii și s-au vândut în 20 de ani. Asta puteți să spuneți că-i o grabă. Altfel, nu-i o grabă. Au trecut 30 de ani de când -a schimbat o situație în România”, a completat analistul economic.

    În toamna anului trecut, după negocieri de aproximativ două luni, SIF1 a plătit companiei sud-coreeane Doosan circa 40 de milioane de euro pentru IMGB, ceea ce înseamnă că definitivarea tranzacțiilor aflate acum în lucru ar aduce un profit uriaș societății de investiții.

    Citește și: Încă o angajare CONTROVERSATĂ făcută de PNL: fata unui fost ștab din SRI, angajată pe post de consilier la un primar PNL

    Istoria IMGB

    IMGB (Întreprinderea de mașini grele București) face parte din întreprinderile bucureștene cu tradiție. Înființată în 1963, fabrica de mașini grele reprezenta unul dintre obiectivele de care regimul socialist era mândru. În 1998, a fost preluată de concernul norvegiano-britanic Kvaerner, pentru suma simbolică de 1 dolar. În 2006, Kvaerner a vândut-o grupului coreean Doosan Heavy Industries and Construction

    În perioada comunistă, IMGB producea turbine de aburi, inclusiv prima turbină de 700 MW pentru Centrala nucleară de la Cernavodă. Fabrica a produs cilindri pentru laminoarele combinatului siderurgic de la Galați care atingeau o greutate de 150 de tone și a livrat în SUA un arbore de generator pentru centralele electrice de 120 de tone. Înainte de 1989 pe platforma de la IMGB funcționau mai multe fabrici, respectiv IMGB, FECNE, General Turbo, Upetrolam, Romenergo Mecanica, Pressofusioni, toate având circa 13.000 de angajați exceptând uzina Vulcan.

    În toamna anului trecut, după negocieri de aproximativ două luni, SIF1 a plătit companiei sud-coreeane Doosan circa 40 de milioane de euro pentru IMGB, ceea ce înseamnă că definitivarea tranzacțiilor aflate acum în lucru ar aduce un profit uriaș societății de investiții.

    Citește și: Încă o angajare CONTROVERSATĂ făcută de PNL: fata unui fost ștab din SRI, angajată pe post de consilier la un primar PNL

    Istoria IMGB

    IMGB (Întreprinderea de mașini grele București) face parte din întreprinderile bucureștene cu tradiție. Înființată în 1963, fabrica de mașini grele reprezenta unul dintre obiectivele de care regimul socialist era mândru. În 1998, a fost preluată de concernul norvegiano-britanic Kvaerner, pentru suma simbolică de 1 dolar. În 2006, Kvaerner a vândut-o grupului coreean Doosan Heavy Industries and Construction

    În perioada comunistă, IMGB producea turbine de aburi, inclusiv prima turbină de 700 MW pentru Centrala nucleară de la Cernavodă. Fabrica a produs cilindri pentru laminoarele combinatului siderurgic de la Galați care atingeau o greutate de 150 de tone și a livrat în SUA un arbore de generator pentru centralele electrice de 120 de tone. Înainte de 1989 pe platforma de la IMGB funcționau mai multe fabrici, respectiv IMGB, FECNE, General Turbo, Upetrolam, Romenergo Mecanica, Pressofusioni, toate având circa 13.000 de angajați exceptând uzina Vulcan.

    Tagurile:
    Ilie Șerbănescu

    Știrile Zilei