11:03 22 Octombrie 2017
Chişinău+ 12°C
În direct
    Sky News

    Presa engleză le-a dat românilor ce-au căutat!

    © AFP/ BEN STANSALL
    EDITORIALIST
    Sa primesc un link scurt
    Dragoș Dumitriu
    1469118

    Au mințit englezii de la Sky?! Vai, dar acesta e monopolul televiziunilor românești "de știri", al celor care fac rating - asta pare a spune intervenția dlui Jucan, sinecurist de la Consiliul Național al Audiovizualului, care a sărit împotriva englezului.

    Poporul român fierbe de supărare! Pe scurt, e vorba de atitudinea unui ziarist englez de a prezenta o știre mincinoasă despre țara adevărului, România, pe deasupra și membră în aceeași nord-atlantică juntă a salvării mondiale, materiale și morale cu Marea Britanie, patria infamului zmângălitor! Tot pe scurt, replica mea introductivă e că asta merităm, că de fapt ne supărăm ca niște proști ipocriți (sau viceversa), fiindcă asta facem și noi, în propria ogradă, ba chiar mult mai rău, iar în plus îi lăudăm și ne închinăm la alde ziariștii englezi și americani care mint de îngheață apele… dar apele altora, nu ale noastre!

    Să fim serioși — înscenările și știrile false de genul "vânzării de armament către teroriști în nordul României" nu sunt cazuri izolate pentru Sky News — și pentru reporterii britanici și americani, în general. Independența presei occidentale ține de domeniul trecutului îndepărtat, din vremea în care interesele patronilor de presă nu se amestecau cu politica și mai ales cu jocurile serviciilor secrete. Watergate, povestea aceea eroico-fantezistă a doi ziariști care l-au dat jos pe puternicul președinte al Statelor Unite, își are locul printre legendele Olimpului.

    SUA au finanțat încă de la începutul "Războiului rece" așa zise posturi independente de radio, grupurile "Europa Liberă" și "Libertatea", destinate dezinformării și manipulării mediatice a populației Europei centrale și de est; după presupusa încheiere a "Războiului rece" aria manipulării s-a exins, la ea partipând (financiar) și corporațiile interesate în acapararea de noi piețe sau de zone cu resurse. Media cumpărată trebuia să convingă opinia publică de necesitatea intervenției militare, așa încât a devenit parte a unor înscenări monstruoase, cum au fost "crimele" sârbilor în Bosnia, "armele chimice" ale lui Saddam, "dictatura criminală" a lui Mubarak sau Gaddafi, mișcările "de eliberare" din Siria, "revoluția" de la Kiev și multe altele, deasupra cărora tronează, evident, "11 septembrie".

    În contrapartidă, cineaști și scriitori din întreaga lume au dezvăluit asemenea manevre, site-uri ale unor jurnaliști, ale unor foști militari sau patrioți americani și europeni produc zilnic dovezi împotriva acestor manipulări — dar principalele mass media, "mainstream"-ul, sunt parte a politicii de control și dominație. Deocamdată cetățeanul euro-nord-atlantic pare convins că arabul de pe cămilă sau vânătorul cu praștia pot oricând să teleghideze bombe nucleare asupra Pentagon-ului.

    Revenind la cunoscutul reporter Stuart Ramsay și recenta înscenare realizată de Sky News și devoalată de procurorii și polițiștii români, aceasta este o copilărie comparativ cu minciunile cumplite "relatate" din Donbass, de exemplu. Luni de zile posturile principale, printre care și Sky, BBC și mai ales CNN au vorbit de "invazia trupelor ruse", la fel ca și oficialii occidentali, inclusiv președintele Obama, deși nu au prezentat nici o dovadă în acest sens — iar reporterilor occidentali li s-a permis de către autoritățile separatiste accesul practic nelimitat — ceea ce nu s-a întâmplat în Kiev sau în Odessa masacrului din 10 mai (2014).

    Tot de mai bine de un an se minte că separatiștii ar fi doborât avionul malayezian — iar culmea minciunii occidentale a fost când, filmând o scenă în care un rebel se închina și lăcrima văzând resturile unor jucării ale unor copii victime ale tragediei, ei bine unii "jurnaliști" de la marile posturi au relatat despre… mercenarul rus care își bătea joc și profana resturile victimelor! Același Ramsay a fost peste tot în Donbass, a transmis asemenea "adevăruri", dar atunci era, nu-i așa, un mare reporter! Datorită lui, al celor de la CNN, BBC și alte mari "instituții de presă" cetățeanul european sau american crede că rușii sunt un pericol mondial, datorită unora dintre ei sau ca ei vor crede și că românii vând armele cu care au loc crimele din lumea "civilizată".

    Paranteză — la începutul secolului XIX, cărturarul Ionică Tăutul, spiritul luminat care a redactat prima constituție a principatului Moldovei, avertiza… peste timp: "Toată teama de falsificare rămâne din partea apusenilor, al căror suflet este sălaș tuturor minciunilor și șireteniilor, și, de aceea, față de ei trebuie să fie întotdeauna cea mai mare atenție.

    Revin și repet sincer că nu înțeleg de ce ne supărăm — singuri ne declarăm raiul corupției, al necinstei, al hoției, al evaziunii, al prostituției, mai nou suntem drogați și violatori și ucigași, de discriminat… au grijă diverse minorități să ne picteze în culori sumbre — așa că e firesc să vindem și moarte.

    Au mințit englezii de la Sky?! Vai, dar acesta e monopolul televiziunilor românești "de știri", al celor care fac rating — asta pare a spune intervenția dlui Jucan, sinecurist de la Consiliul Național al Audiovizualului, care a sărit împotriva englezului. Cred că a fost cea mai penibilă ilustrare a zicalei "să vezi paiul din ochiul altuia, dar să nu te orbească bârna din ochiul tău".

    Ar fi multe de spus… dar concluzia este simplă și clară — cazul minciunii difuzate de Sky News se rezumă la o singură propoziție: românii au primit ce-au căutat.

    Dragoș Dumitriu este jurnalist și realizator TV, fost deputat naționalist și conservator în Parlamentul României, promotor al analizei sistemice.

    Opinia autorului ar putea să nu coincidă cu cea a redacției Sputnik.

    Tematic

    Banca Națională, triunghiul amorului și umbra lui Soros
    Tagurile:
    Manipulare, Mass-media, Fals, Sky News, Dragoș Dumitriu, Marea Britanie, România
    Reguli de utilizareCOMENTARII



    Știrile Zilei