11:05 25 Septembrie 2017
Chişinău+ 11°C
În direct
    Ionuț Țene

    Ministrul Turismului face poporul de oaie! Lupul - simbol totemic al românilor!

    © Photo: Ionuț Țene
    EDITORIALIST
    Sa primesc un link scurt
    Ionuț Țene
    7330

    Marius Titus Dobre, ministrul Turismului, a devenit simbolul neputinței, incompetenței, ignoranței și imponderabilității turismului românesc.

    După ce a propagat războiul rece în turismul exterior românesc prin desființarea oficiilor din străinătate, lucru care a blocat intrările turiștilor străini și a afectat imaginea României în afară, iată că acum a venit cu declarații care a făcut țara noastră de oaie la propriu. Ministrul Turismului, Mircea Dobre, vrea să schimbe celebra frunză, aleasă drept brand național de fostul ministru de resort Elena Udrea, cu o oaie.

    O propunere neinspirată

    Ministrul dorește astfel să construiască imaginea turistică a țării în jurul legendei Miorița. Oamenii de afaceri din domeniu au aflat deja despre intenția ministrului direct de la acesta, manifestându-și dezaprobarea prin presupunerea că acesta ar fi glumit de fapt prin propunerea făcută. Turoperatorii sunt de părere că legenda Miorița nu este reprezentativă pentru poporul român, întrucât spune povestea unui cioban ucis de alți doi români, în timp ce oaia din baladă are un rol pasiv și supus.

    Mircea Dobre a luat exemplul Spaniei, a cărei imagine este un taur, sau Franței, care are un cocoș galic drept brand național, venind cu ideea oii dintr-o convingere personală că frunza nu reprezintă România. După imensul scandal mediatic declanșat Dobre a dat-o la întors și în urma valului de proteste și bancuri cu oaia mioritică pe internet.

    După astfel de gafă demisia sau demiterea ministrului Turismului se impune imperativ. România a ajuns batjocura tur operatorilor externi care pun oaia ca o ștampila pe imaginea și așa proastă a țării noastre în Europa. Încrâncenarea transformării imaginii poporului român într-unul mioritic, contemplativ și defetist în fața agresiunii obiectivității pare o logică antinațională, care ne cultivă un sentiment de teamă și acceptare fatalistă a destinului crud. Unii mai în glumă sau mai în serios propun felina carpatică — râsul, ca brand de țară, pentru că inițiativa lui Dobre este de tot "râsul". Printre altele schimbarea brandului de țară de la frunza carpatică la oaie ne costă 850 mii de euro cât trebuie să dăm înapoi la comisia europeană care a aprobat până în 2020 frunza lui Udrea.

    Un brand care reprezintă istoria milenară a poporului

    Pentru a depăși fatalismul funciar care îl impune intenționat autoritățile, de ce nu se alege Lupul, ca imagine brănduită a țării noastre. Totemul Lupului dacic arată caracterul puternic și forța strămoșilor noștri în lupta cu destinul implacabil așa cum ne explică Mircea Eliade în "Istoria Religiilor". La începutul anilor 1990 am scris un studiu: "Dacii — în semnul Lupului" în care arătam că acest animal simbolic Lupul reprezintă esența tipologiei psihologice a poporului român în istorie. Lupul dacic era stindardul dacilor, iar acest animal reprezintă forța unei națiuni care își apără cu ferocitate teritoriul milenar: Munții Carpați. Poporul român trebuie să treacă de la fenomenul contemplativ și fatalist impus de o istorie interesată să ne subjuge la unul de forță și independență în spiritul păstrării independenței identitare.

    Conform istoricului Vasile Pârvan, steagul de război dacic, reprezintă un lup cu trup de șarpe. Acesta descria Balaurul. Balaurul nu este identic cu alte creaturi din mitologia românească ca Zmeul. Balaurul este adevărata formă de dragon. Este de remarcat faptul ca, de obicei, în toate miturile românești, legende și basme, Balaurul avea întotdeauna trei, cinci, șapte, nouă sau douăsprezece capete. Lupul ca "Dracon" ne leagă simbolic și de mitul fondator al Imperiului Roman, o lupoaică care a hrănit pe întemeietorii Romei, frații Remus și Romulus. Dracon a fost steagul poporului dac, al romanilor cuceritori și al stră-românilor. Lupul scitic e conexiunea frățească cu popoarele din nordul Mării Negre, dârze și libere. Poporul nostru s-a născut în semnul Lupului. Romanii asociau dacii cu Draco- balaur, șarpe și lup în aceleași tip.

    Lupul ca simbol național

    În condițiile actuale când poporul român este supus unui experiment de emasculare a ființei naționale, în care se propune să ne reprezinte oaia înainte de tăiere, cred că doar Lupul ca brand turistic de țară ne reprezintă identitatea dincolo de fatalismul impus de obsesia populară de popor mioritic care acceptă cu de la sine putere mânarea la turmă și slugărnicia în fața forțelor istorice ostile. Lupul ca simbol național va trezi latențe caracteriologice puternice de națiune independentă cu o identitate clarificată ce respinge idiosincraziile unei istorii controlate de imperii vecine și inamici ancestrali. Lupul e totem fondator al românilor. Lupul dacic poate fi brandul turistic corect din punct de vedere heraldic și istoric al poporului român în lume. Oaia e doar simbolul lui Dobre și altora ca el, slugarnic imixtiunilor străine, iar Lupul este emblema unui popor român demn, liber și independent.

    Ionuț Țene este istoric, publicist și scriitor român.

    Opinia autorului poate să nu coincidă neapărat cu cea a redacției Sputnik.

    Sursa: NapocaNews.ro

    Tematic

    Vladimir Soloviov: filosof rus care scria la 1899 ceea ce se întâmplă astăzi!
    Europocentrismul frânează economia românească pe "drumul mătăsii"!
    Tagurile:
    turismul românescâ, Ministru, Ministerul Turismului, Titus Dobre
    Reguli de utilizareCOMENTARII



    Știrile Zilei