12:15 23 Ianuarie 2018
Chişinău-7°C
În direct
    Port maritim

    Cum Drumul Mătăsii va trece prin România

    © REUTERS/ Bob Riha, Jr./File Photo
    Economie
    Sa primesc un link scurt
    16730

    O delegație a portului chinez Ningbo-Zhoushan a sosit marți în Constanța pentru a semna un protocol cu conducerea portului de aici.

    BUCURESTI, 26 aug — Sputnik. China vrea ca portul Constanta sa devina poarta de intrare a marfurilor din Asia spre Europa si dinspre Europa spre Asia, a declarat Nicoale Tivilichi, directorul general al Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța, potrivit Romania Libera.

    Mao Jianhong, președintele Consiliului de Administrație al Portului Ningbo-Zhoushan, s-a declarat bucuros de semnarea protocolului romano — chinez.

    „Semnarea protocolului înseamnă o nouă pagină în colaborarea dintre cele două porturi. E important ca România și China să coopereze și să dezvolte afacerile de-a lungul Drumului Mătăsii. Portul Constanța este portul numărul 1 din România și, din știința mea, economia României și economia Chinei sunt complementare", a spus acesta.

    Momentan nu se pune problema unor investiții concrete ale chinezilor. Delegatia Chinei a fost reprezentata de portul chinez Ningbo-Zhoushan. Mao Jianhong l-a invitat pe directorul CNPAMC să viziteze portul din China. Direcția Navală și Direcția de Afaceri Externe și Relații Internaționale din cadrul Ministerului Transporturilor a avizat semnarea protocolului.

    China are trei rute de transport marfă spre Europa. Este ruta trans-siberiană, pe cale ferată, de pe ruta care vine din Oceanul Indian, Canalul Suez și ajunge în Portul Pireu, Grecia, și despre legătura care s-a creat între coasta de est a Chinei și Georgia, respectiv porturile Poti și Batumi.

    Portul Ningbo-Zhoushan, situat pe coasta de est a Chinei, în Golful Hangzhou, este un gigant pe lângă cel din Constanța. În 2015 era cel mai aglomerat port din lume în ceea ce privește tonajul tranzitat, cu 888,96 mil. tone de marfă, in comparație cu Portul Constanța care in 2015 a tranzitat 56,33 milioane tone marfă.

    Tematic

    Europocentrismul frânează economia românească pe "drumul mătăsii"!
    Tagurile:
    Chinezi, Drumul mătăsii, Constanța
    Reguli de utilizareCOMENTARII



    Știrile Zilei