01:54 22 Iulie 2018
În direct
  • EUR19.33
  • USD16.66
  • RUB0.26
  • RON4.15
  • UAH0.63
    Picture taken on July 26, 2012 in Paris shows an illustration made with figurines and euro coins

    Dependenți de UE, importăm cu 13 mld. euro mai mult decât exportăm

    © AFP 2018 / JOEL SAGET
    Economie
    Sa primesc un link scurt
    12301

    Comerțul exterior, bazat în proporție de peste 75% pe relația cu UE, are un deficit tot mai mare

    BUCUREȘTI, 12 feb — Sputnik, Daniel Nistor. Deficitul balanţei comerciale în anul 2017 a fost de 13 miliarde de euro, cu 3 miliarde de euro mai mare decât cel înregistrat în anul 2016, se arată într-un comunicat publicat de Institutul Naționa de Statistică (INS).

    În anul 2017 exporturile FOB au însumat 62,6 miliarde euro, iar importurile CIF au însumat 75,6 miliarde euro.

    România pare că a neglijat alte piețe, pentru că majoritatea covârșitoare a schimburilor au parteneri din statele Uniunii Europene.

    Valoarea schimburilor intra‐UE28 de bunuri în anul 2017 a fost de 47,5 miliarde euro la expedieri şi de 57,3 miliarde euro la introduceri, reprezentând 75,8% atât din total exporturi cât şi din total importuri.

    Valoarea schimburilor extra‐UE28 de bunuri în anul 2017 a fost de 15,2 miliarde euro la exporturi şi de 18,3 miliarde euro la importuri, reprezentând 24,2% atât din total exporturi cât şi din total importuri.

    În anul 2017, ponderi importante în structura exporturilor şi importurilor sunt deţinute de grupele de produse: maşini şi echipamente de transport (46,4% la export şi 37,3% la import) şi alte produse manufacturate (33,2% la export şi respectiv 30,9% la import).

    Soldul balanţei comerciale FOB/CIF se calculează pe baza valorii exportului FOB şi a importului CIF, ca diferenţă între acestea.Soldul negativ al balanţei comerciale se numeşte deficit, iar cel pozitiv se numeşte excedent.

    Preţul FOB (Free on Board/Liber la bord) reprezintă preţul la frontiera ţării exportatoare, care include valoarea bunului, toate cheltuielile de transport până la punctul de îmbarcare, precum şi toate taxele pe care bunul trebuie să le suporte pentru a fi încărcat la bord.

    Preţul CIF (Cost, Insurance, Freight/Cost, Asigurare, Navlu) reprezintă preţul la frontiera ţării importatoare, care cuprinde atât elementele componente ale preţului FOB, cât şi costul asigurării şi transportului internaţional.

    Tagurile:
    balanţa comercială, Importuri, exporturi, UE, România
    Reguli de utilizareCOMENTARII


    Știrile Zilei