14:34 20 Iunie 2018
În direct
  • EUR19.46
  • USD16.84
  • RUB0.26
  • RON4.17
  • UAH0.64
    Supermarket

    Cum sprijinim economia țării: 49% dintre cumpărători "aleg românește"

    © AP Photo / Peter Morrison
    Economie
    Sa primesc un link scurt
    7520

    Prețul este criteriul care influențează în cea mai mare măsură decizia clientului la alegerea unui produs.

    BUCUREȘTI, 09 mart — Sputnik, Daniel George Nistor. Cât de responsabili sunt românii în comportamentul lor de consum și cât de mult influențează alegerea aspecte precum proveniența, certificările de sustenabilitate sau ingredientele și materialele din care este realizat produsul?

    Invisible Nature, companie de consultanță strategică în domeniul sustenabilității corporative și al conservării mediului, a derulat în parteneriat cu firma de cercetare de piață Questia Group un studiu online pe această temă.

    Derulată în perioada 23-28 februarie 2018, cercetarea are la bază un sondaj online efectuat pe un eșantion de 500 de respondenți, iar marja de eroare este de +/- 4% (raportată la populația online).

    De unde își fac românii cumpărăturile și cât de mult contează originea produselor?

    La nivel general, respondenții au declarat că își fac cumpărăturile în primul rând de la hypermarketuri (81,9%), principalele produse achiziționate fiind cele alimentare (ex: lactate, legume, carne) și cele de îngrijire personală. În ceea ce privește originea produselor, 63,2% dintre respondenți au răspuns că achiziționează atât produse locale cât și internaționale.

    Când vine vorba de motivațiile pentru achiziționarea produselor locale, oamenii invocă atât aspecte raționale — sunt mai naturale (61,6%), sunt de o calitate mai bună (54,4%) — dar și aspecte emoționale — dorința de a sprijini economia locală (49,3%).

    Atunci când vine vorba de aspectele la care se uită românii când cumpără produse alimentare sau non-alimentare, certificările contează doar pentru 27,2%. Ceea ce influențează cel mai mult decizia de cumpărare este prețul (76%) și ingredientele sau conținutul (74,2%).

    În industria de fashion, în care marii jucători sunt din ce în ce mai preocupați de practicile de sustenabilitate și de reducerea impactului social și de mediu, studiul a analizat modul în care consumatorii se poziționează față de tendințele de consum responsabil.

    La întrebarea "pe care dintre următoarele tipuri de produse le-ai achiziționat vreodată?", 61,4% dintre respondenți au declarat că au cumpărat produse din bumbac organic, iar 21% produse care conțîn materiale reciclate (ex: poliester reciclat).

    De asemenea, 94% dintre respondenți donează produsele vestimentare pe care nu le mai poartă. Doar 8,3% le duc magazinelor care au programe de reciclare pentru textile.

    Tematic

    Cunoscut brand românesc, pe rafturile supermarketurilor din Marea Britanie
    Șapte trucuri folosite de supermarketuri pentru a manipula consumatorii
    Îngrijorător: de unde provine acest tip de carne din supermarketurile româneşti
    (VIDEO) Șocant: ouă expirate, vopsite și vândute drept proaspete în supermarket
    (VIDEO) EXCLUSIV: Gândaci printre pâini într-un supermarket din Chișinău
    Se închide primul supermarket din Romania
    Trucurile supermarketurilor: Cum să-ți dai seama că „ești prostit” în magazin
    Familia din România care trăiește fără hrană din supermarket
    Pește umplut cu viermi cât degetul, la un supermarket din Chișinău
    Masa de Crăciun: ce ascund preparatele din carne „tradiţionale" din supermarket
    Cum afli dacă un produs din supermarket este sigur fabricat în România
    Trist de Ziua Națională: cum își bat joc supermarketurile de români
    Clasa politică și supermarketurile, la apus de carieră
    ALERTĂ: supermarketurile sunt pline de fructe şi legume toxice
    Supermarketurile vor fi amendate dacă nu comercializează produse românești
    Tagurile:
    produse românești, Hipermarketuri, Invisible Nature, România
    Reguli de utilizareCOMENTARII


    Știrile Zilei