03:17 23 Aprilie 2019
În direct
  • EUR20.12
  • USD17.88
  • RUB0.28
  • RON4.23
  • UAH0.67
    Plajă

    Țara vecină pe care o îmbogățesc românii. Noi nu avem "muncă în echipă"

    © Sputnik / Алексей Филиппов
    Economie
    Sa primesc un link scurt
    244 0 0

    Turiștii români bagă mulți bani în buzunarele hotelierilor din Bulgaria, țară mai mica și cu un potential natural comparabil cu al nostru.

    BUCUREȘTI, 2 oct — Sputnik, Daniel George Nistor. Bulgaria a atras 5,3 milioane de turiști străini în sezonul estival iunie-septembrie 2017, iar estimările pentru anul acesta se ridică la 6 milioane.

    "Tendinţa este pozitivă şi solidă", a declarat recent ministrul Turismului, Nikolina Angelkova, conform Bursa.ro.

    Bulgaria este cea mai importantă destinaţie pentru turiştii din România (71%) şi Rusia (66%), dar este apreciată şi de cei din Germania, Marea Britanie şi Serbia.

    La acest capitol, România se află mult în urma vecinilor de la sud de Dunăre, care produc mult mai mulți bani decât noi. Asta deși țara noastră e de două ori mai mare și are un potential natural foarte bun.

    Numărul de turişti nerezidenţi cazaţi în structurile de cazare turistică colective din România, pe întreg anul 2017, a fost de 2,7 milioane (de peste 4 ori mai puțini decât în Bulgaria), iar cheltuielile acestora s-au ridicat în total la 6 miliarde de lei (1,5 miliarde de dolari), conform Institutului Național de Statistică (INS).

    Anul trecut contribuția turismului la exportul României a fost de 2,9 miliarde de dolari (3,3% din total), în timp ce în Bulgaria nivelul a fost de 4,5 miliarde dolari (11,9%) din total, conform unui raport întocmit de World Travel and Tourism Council (WTTC — Consiliul Mondial al Turismului).

    Ce trebuie făcut pentru a îmbunătăți lucrurile? Specialiștii din domeniu vorbesc despre o strategie de incoming (promovarea turismului românesc în afara țării).

    "Mi-aş fi dorit o strategie de incoming făcută realist, nu din birou. Să vedem ţările ţintă. Este destul de greu cu ţările-ţintă, dar asta înseamnă muncă în echipă. Dacă am fi avut un minister, ar fi rezolvat această problemă", a spus Alin Burcea, prim-vicepreşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), citat de Agerpres.

    "Deocamdată există doar proiecte de mers la târguri. Personal, consider că în prezent China este o destinaţie bună de incoming. Cu toţii, cei care lucrăm în turism, aşteptăm ceva facilităţi pentru construcţii sau noi dezvoltări în turism. Sincer, noi nu avem hoteluri pentru a dezvolta incoming-ul", a mai spus Burcea.

    El a arătat că dacă vrei să faci o rezervare pentru septembrie — octombrie 2019, în Sibiu, de exemplu, trebuie făcută de acum.

    "Sunt doar şase hoteluri bune de incoming, iar Sibiul nu poate fi ocolit. Trebuie facilităţi pentru construcţia de hoteluri", a menționat reprezentantul (ANAT).

    Reguli de utilizareCOMENTARII


    Știrile Zilei