07:16 14 Noiembrie 2018
În direct
  • EUR19.16
  • USD17.03
  • RUB0.25
  • RON4.11
  • UAH0.61
    CFR Călători

    CFR SA, în colaps – în 2017, Ministerul Finanţelor a dat cu 19% mai puţini bani

    © Photo: Facebook / CFR Călători
    Economie
    Sa primesc un link scurt
    11501

    Infrastructura feroviară din România este într-un proces continuu de degradare – compania nu a fost capabilă să cheltuiască bani pentru reparaţii şi modernizări.

    BUCUREŞTI, 17 oct – Sputnik, Georgiana Arsene. Vasile Şeclăman, director al Direcţiei de Supraveghere Feroviară din cadrul Consiliului Concurenţei spune că degradarea căii ferate se exprimă prin viteza de circulaţie foarte mică, de aproape 44 de kilometri la oră în medie, iar în cazul transportului de marfă situaţia este şi mai gravă. Şi aceasta fiindcă acolo, viteza a scăzut în ultima vreme de la 18 kilometri la oră la 15-16 kilometri la oră.

    În tot acest timp, în ţările dezvoltate se vorbeşte despre viteze care în România pot fi considerate de domeniul fantasticului. Mai exact, este vorba despre viteze de 250 de kilometri pe oră pentru transportul feroviar de călători.

    Unica soluţie pentru dezvoltarea transportului feroviar este, în opinia lui Şeclăman, investiţia în infrastructură.

    „Investiţia principală, dacă vrem să dezvoltăm transportul feroviar de călători şi marfă trebuie să fie îndreptată către infrastructură, să existe programe naţionale care să aducă bani de la bugetul de stat şi de la fondurile europene, astfel încât să putem ajunge cât de cât din urmă ţările dezvoltate”, a precizat acesta, potrivit agerpres.ro,  adăugând că în România cea mai mare viteză este de 160 de kilometri pe oră, pe tronsonul Bucureşti-Constanţa, recent modernizat.

    El a criticat CFR SA pentru faptul că a pierdut sume uriaşe la rectificările bugetare, tocmai pentru că nu şi-a urmărit planul de investiţii şi nu a fost în stare să direcţioneze banii acolo unde era nevoie.

    "Pentru că nu s-a făcut acest lucru, iar la rectificările bugetare CFR SA nu a venit să ceară redirecţionarea sumelor necheltuite, aceşti bani s-au tot strâns ca profit şi au fost la finele anului 2016 de 600 de milioane de lei, cu tot cu impozitul pe profit, iar aceşti bani au fost viraţi în conturile statului român, în loc să fie folosiţi pentru investiţii, reparaţii, modernizări", a explicat reprezentantul autorităţii de concurenţă, adăugând că în 2017 Ministerul Finanţelor a alocat cu 19% mai puţini bani pentru investiţii în infrastructura feroviară.

    Reamintim că reprezentanţii Băncii Europene de Investiţii s-au arătat dispuşi să acorde un împrumut în valoare de 5,8 miliarde de euro CFR SA pentru lucrări la infrastructura feroviară. Programul ar urma să se desfăşoare pe cel puţin 15 ani şi vizează refacerea a zece mii de kilometri de cale ferată

    Tematic

    Directori şi şefi de departamente din cadrul CFR, trimişi acasă definitiv!
    CFR, FCSB, Viitorul și Craiova au dat de greu
    Polițiștii fac percheziții la CFR Călători și Revizia Grivița
    Strategie la CFR: dăm afară 5.000 de angajați și trenul va fugi ca bicicleta
    "Prostia guvernanților!". Studenții merg gratis cu trenul, CFR pierde enorm
    Tagurile:
    românia, Ministerul Finanțelor Publice, CFR
    Reguli de utilizareCOMENTARII


    Știrile Zilei