07:58 21 Septembrie 2019
În direct
  • EUR19.52
  • USD17.64
  • RUB0.28
  • RON4.12
  • UAH0.72
    Hipermarket

    Trei mari lanţuri de supermarketuri, amendate de Consiliul Concurenţei

    © Sputnik / Vladimir Fedorenko
    Economie
    Sa primesc un link scurt
    30720

    Trei mari giganţi pe piaţa comercializării produselor alimentare din România au fost amendaţi de Consiliul Concurenţei cu amenzi în valoare totală de peste 87,000 milioane de lei, pentru fixarea preţurilor.

    BUCUREŞTI, 31 ian – Sputnik, Doina Crainic. Retailerii Auchan, Cora şi Carrefour şi 4 furnizori ai acestora au fost amendaţi de Consiliul Concurenţei cu amenzi în valoare totală de 87,713 milioane lei (circa 18,8 milioane euro) pentru fixarea preţurilor, potrivit unui comunicat transmis Agerpres

    „Sancţiunile au fost aplicate în cadrul investigaţiei privind fixarea preţurilor între retailerii Auchan, Cora şi Carrefour şi furnizorii acestora, în perioada 2010-2016. În urma investigaţiei a fost sancţionată atât încălcarea regulilor naţionale, cât şi a regulilor europene de concurenţă, pentru fixarea preţurilor de revânzare (de raft) în cadrul promoţiilor desfăşurate de retaileri”, se menţionează în comunicat.

    Auchan România a fost sancţionată cu 36,563 milioane lei (7,84 milioane euro), Carrefour România cu 26,995 milioane lei (5,79 milioane euro), România Hypermarche (Cora) cu 12,41 milioane lei (2,66 milioane euro), Quadrant-Amroq Beverages cu 5,984 milioane lei (1,28 milioane euro), Star Foods EM cu 3,931 milioane lei (843.599 euro), Strauss România cu 1,786 milioane lei (383.236 euro) şi Nelson Prod cu 43.113 lei (9.252 euro). Carrefour România SA a recunoscut fapta, beneficiind astfel de o reducere a amenzii.

    Infracţiunea constă în faptul că preţurile de vânzare la raft nu se stabileau conform regulilor de piaţă prin raportul dintre cerere şi ofertă, ci furnizorul şi retailer-ul stabileau un preţ fix sau minim pentru revânzarea produselor către consumatorul final. Această practică conduce la preţuri mai mari pentru consumatorul final, retailerul neputând să scadă preţul sub limita stabilită cu furnizorul.

    Tematic

    Șapte trucuri folosite de supermarketuri pentru a manipula consumatorii
    Cunoscut brand românesc, pe rafturile supermarketurilor din Marea Britanie
    Atenționare: Supermarketurile ascund pâinea decongelată sub fulgi
    Atac la un supermarket și luare de ostatici în Franța: urma Statului Islamic
    Prima lovitură pentru supermarketuri
    O rețea de supermarketuri din Rusia intră pe piața României
    Tagurile:
    Hipermarket, Supermarket, România


    Știrile Zilei