00:13 22 Martie 2019
În direct
  • EUR19.59
  • USD17.25
  • RUB0.27
  • RON4.11
  • UAH0.64
    Studenți, instituții superioare de învățământ

    România, codaşă la educaţie, pune în pericol economia – semnal de alarmă

    © Sputnik / Александр Кряжев
    EDUCAȚIE
    Sa primesc un link scurt
    17501

    Deputatul liberal Marilen Pirtea spune că numărul redus de absolvenţi de studii superioare pune în pericol competitivitatea economiei.

    BUCUREŞTI, 26 oct – Sputnik, Georgiana Arsene. Conform Monitorului Educaţiei şi Formării, România nu atinge nici o ţintă pentru 2020 – sunt probleme si la numărul de absolvenţi cu studii superioare.

    Deputatul liberal Marilen Pirtea atrage atenţia asupra acestui fenomen şi spune că se vor vedea consecinţele în plan economic. Politicianul spune că Raportul din acest an evidenţiază faptul că România una din poziţiile codaşe în Europa la majoritatea indicatorilor urmăriţi, neatingând, însă, nici una din ţintele pentru 2020, iar principala cauză a acestei subclasări este legată de nivelul alocărilor din PIB pentru educaţie care, chiar dacă sunt în creştere, încă se află cu mult sub media UE.

    În ceea ce priveşte mediul universitar românesc, indicatorul de progres înregistrat de ţara noastră în privinţa ponderii absolvenţilor cu studii superioare din segmentul-ţintă considerat relevant, adică intervalul de vârstă 30-34 de ani, este un semnal al dinamicii bune pe care o parcurgem.

    Chiar şi aşa, media celor cu studii superioare continuă să fie departe de media europeană.

    „Pentru recuperarea acestui deficit de capital educațional este necesară voință politică demonstrată practic. Primul pas esențial pentru atingerea acestui prag de minim 40% este chiar finanțarea publică cu necesarul procent de 6% din PIB pentru educație, în condițiile în care în prezent alocarea este de doar 3,7% din PIB, unul dintre cele mai scăzute nivele din UE”, a precizat deputatul, potrivit timpolis.ro

    Monitorul Educaţiei şi Formării, aflat la a şaptea ediţie în acest an are ca obiectiv principal formularea de răspunsuri viabile în direcţia atingerii obiectivelor agendei Europa 2020.

    Tagurile:
    UE, absolvenți, România, Educație
    Reguli de utilizareCOMENTARII


    Știrile Zilei