03:43 23 Aprilie 2019
În direct
  • EUR20.12
  • USD17.88
  • RUB0.28
  • RON4.23
  • UAH0.67
    Examen

    Elena Călin, antreprenor: „Evaluarea cunoştinţelor de matematică-opţională”

    © Sputnik / Сергей Орлов
    EDUCAȚIE
    Sa primesc un link scurt
    241 0 0

    Directorul general al UP! Your Service România susţine că introducerea informaticii ca materie de studiu încă din ciclul primar ar putea pregăti mai bine generaţiile viitoare pentru Revoluţia industrială 4.0.

    BUCUREŞTI, 26 nov – Sputnik, Georgiana Arsene. În argumentarea ideii sale, Elena Călin, CEO al UP! Your Service România, firmă specializată în instruirea angajaţilor companiilor mari şi foarte mari pentru a-şi construi o cultură organizaţională, spune că, în ziua de azi, copiii dobândesc cunoştinţe digitale de bază de la vârste fragede. Mai exact, micuţii ştiu să utilizeze ecranele tactile şi smartphone-urile, dar nu au cunoştinţe informatice solide.

    „Mai ales dacă ne pregătim copiii să facă faţă Revoluţiei 4.0, trebuie să dotăm fiecare şcoală cu calculatoare şi, evident, să fie introduse ore de informatică încă din clasele primare”, a explicat Elena Călin.

    Astfel, pregătirea actua­lei şi viitoare ge­ne­raţii pentru Revo­lu­ţia industrială 4.0 ar putea fi unul dintre cele mai complexe procese trans­formaţionale din piaţa forţei de mun­că din România în con­textul în care acest lucru va presu­pune înlocuirea multor tipuri de meserii prin intermediul digitalizării şi al inteligenţei artificiale, precizează zf.ro

    Schimbări la evaluare

    Aceasta a identificat vulnerabiliăţile sistemului de învăţământ românesc şi a explicat că este nevoie să se introducă, în cadrul evaluării, a două discipline: limba engleză şi informatica şi a venit cu o propunere uşor… paradoxală.

    Cele două noi materii ar urma să se alăture celor deja existente, respectiv limba română şi matematica.

    Călin a explicat că este vorba despre evaluarea copiilor din ciclul primar şi gimnazial.

    „Iar evaluarea cunoştinţelor de matematică poate rămâne opţională, pentru că dacă ştii informatică, ştii şi matematică“, a punctat Elena Călin.

    Una din problemele sistemului de educaţie o reprezintă faptul că acesta se bazează într-o proporţie covârşitoare pe teorie şi prea puţin pe practică. Mai exact, potrivit sursei citate, raportul teorie/practică în şcolile din ţara noastră este de 80/20 la sută. Călin spune că raportul ar trebui să fie inversat.

    Mesaj către guvernanţi

    Mai mult, aceasta precizează că un alt aspect ce trebuie promovat în educaţia din România este învăţarea continuă, fapt care trebuie înţeles atât de elevi, cât şi de angajaţi.

    Elena Călin precizează că, la momentul de faţă, ţara noastră nu este pregătită pentru Revoluţia 4.0, fenomen ce va duce la dispariţia unor meserii şi care va supune categorii întregi de angajaţi la o adaptare extrem de rapidă. De asemenea, a transmis şi un mesaj guvernanţilor, cărora le-a cerut să elaboreze planuri pentru următorul deceniu, să nu mai privească lucrurile pe termen mediu şi scurt, adică până la următoarele alegeri, pentru că măsurile le scad numărul votanţilor şi pot fi văzute ca antisociale.

    „Trebuie să găsească un echilibru între nevoile de modernizare a României şi nevoile sociale, pentru că de asta sunt acolo“, a punctat CEO-ul.

    Reguli de utilizareCOMENTARII


    Știrile Zilei