14:35 26 Martie 2019
În direct
  • EUR19.53
  • USD17.27
  • RUB0.27
  • RON4.11
  • UAH0.64
    Ecaterina Andronescu

    Andronescu, propunere controversată – legătură cu o decizie de acum nouă ani

    CC BY-SA 2.0 / activisti / Andronescu 2009
    EDUCAȚIE
    Sa primesc un link scurt
    2061 0 0

    Ministrul Educaţiei Naţionale a reluat ideea bacalaureatului difenţiat şi susţine că absolvenţii de liceu trebuie să aleagă între un examen care să le permită accesul la universitate şi unul profesional.

    BUCUREŞTI, 27 nov – Sputnik, Georgiana Arsene. După ce, în urmă cu doar câteva săptămâni, se propusese introducerea evaluării de tip grilă pentru examenul de bacalaureat, noul ministru al Educaţiei a venit cu o propunere controversată. Şi anume, introducerea bacalaureatului profesional.

    „Eu cred că la ieşirea din liceu ar trebui să rămână opţiunea absolventului de liceu să susţină un bacalaureat naţional, care să-i permită accesul într-o universitate, şi o altă rută, cu un bacalaureat tehnologic sau profesional care să nu îi permită accesul în universitate, subliniez acest lucru, dar care să-i permită la nivelul următor un acces într-o formă de pregătire profesională duală”, a precizat Andronescu, adăugând că este un punct de vedere pe care îl poate exprima, dar că va ţine cont de toate celelalte păreri.

    Nu a precizat când ar urma să fie implementat bacalaureatul profesional.

    În opinia sa, este nevoie de înființarea unor colegii tehnologice, după modelul francez, unde absolvenții de liceu să se pregătească pentru piața muncii, în programe la care contribuie și companiile, aceasta fiind veriga lipsă din sistemul de educație de acum, informează hotnews.ro

    Idee veche, nepusă în practică

    Ecaterina Andronescu a mai susţinut ideea unui bacalaureat diferenţiat. În anul 2012, aceasta a dorit schimbarea legii educaţiei astfel încât elevii care termină liceul să opteze pentru bacalaureatul naţional sau cel profesional. La cel porfesional, elevii puteau obţine o diplomă cu care se puteau angaja, dar nu puteau da examen de admitere la facultate.

    Locurile destinate acestui tip de învățământ au fost transformate în locuri pentru liceele profesionale și tehnice, pentru a căror absolvire elevii trebuia să susțină examenul de Bacalaureat. 

    În anul 2012, Andronescu a precizat că nu ea a fost cea care a desfiinţat şcolile profesionale. Mai mult, a spus că ea a regândit „şcoala profesională transformând-o într-o şcoală de arte şi meserii”

    De asemenea a susţinut că, la momentul revenirii în MEN, în 2009, a constatat că „şcoala de arte şi meserii nu le era utilă pentru că nu-şi găseau loc de muncă”.

    "În 2009, când m-am întors şi când am făcut analiza şcolilor de arte şi meserii am constatat că între 95 şi 97% din absolvenţii acestor şcoli mergeau şi finalizau liceul pe ruta progresivă. Asta înseamnă cu un an de şcolarizare în plus. Şi atunci, pe bună dreptate, mi-a pus întrebarea: De ce fac aceşti elevi, de ce se duc pe această rută ca să finalizeze liceul? Şi răspunsul este unul singur, foarte simplu. Şcoala de arte şi meserii nu le era utilă. Cu certificatul de absolvire de acolo nu-şi găseau un loc de muncă, spunea Andronescu. 

    Tematic

    Românii din Diaspora, discriminaţi?Se vrea introducerea unui bacalaureat special pentru ei
    La bacalaureat, evaluare după metoda "Să îi ardem pe fițoșii de bucureșteni"
    Deputat PNL, acuzaţii grave: „Cui serveşte minciuna unui bacalaureat?"
    Tagurile:
    diferențiat, bacalaureat, revenire, Ecaterina Andronescu
    Reguli de utilizareCOMENTARII


    Știrile Zilei