00:23 26 Martie 2019
În direct
  • EUR19.53
  • USD17.27
  • RUB0.27
  • RON4.11
  • UAH0.64
    Elevi la școală în timpul orelor

    Fost inspector școlar: ”Profesorii și părinții trăiesc în două lumi diferite”

    © Sputnik / Павел Лисицын
    EDUCAȚIE
    Sa primesc un link scurt
    1945 0 0

    Liliana Romaniuc, președintele Asociației Române de Literație și fost inspector școlar, analizează situația învățământului românesc prin prisma recentului scandal în care a fost implicat un învățător din Iași.

    BUCUREȘTI, 7 mart – Sputnik, Georgiana Arsene. Cazul învățătorului din Iași, care a ajuns de-a dreptul viral în mediul online și despre care Sputnik a scris aici continuă să stârnească reacții.

    Una dintre acestea vine din partea fostului inspector școlar Liliana Romaniuc, președinte al Asociației Române de Literație. Aceasta spune că tot cazul are câteva aspecte care ar trebui să ne dea serios de gândit, în primul rând celor din sistemul de educație.

    Fostul inspector școlar precizează, într-o postare de pe pagina sa de Facebook, că, în spațiul public, există o apetență ”incredibilă” legată de lucrurile care nu funcționează în școlile noastre.

    ”Aș spune chiar mai mult, e vorba despre profesori! Nu-mi place, dar, trebuie să recunosc, că există suficiente motive pentru o astfel de apetență. Este un semnal pe care nu trebuie să-l ascundem sau să-l ignoram”, a scris Romaniuc

    Sursa citată menționează că relația școală-familie este serios afectată, iar comentariile apărute la cazul învățătorului o determină să facă această afirmație.

    Sistemul de învățământ, rezistent la schimbare

    ”Profesorii și părinții trăiesc în două lumi diferite. La mijloc sunt copiii care cresc confuzi și instabili emoțional, ca să nu mai vorbim de valorile, de multe ori divergente, pe care aceștia le văd în cele două lumi. Desigur, nu e peste tot așa, dar normalitatea și convergența sunt excepția, nu regula”, a explicat Liliana Romaniuc.

    Un lucru îngrijorător este acela că familia și societatea nu mai au încredere în profesori, iar o reacție precum a fost cea a părintelui copilului cu tema corectată (sau nu) greșit ne arată o fractură de încredere greu de remediat.

    În schimb, comentariile părinților pe subiect, auzite la o emisiune de radio, ”vin din frustrări acumulate, din lipsă de comunicare și înțelegere”.

    Liliana Romaniuc precizează că nu știe dacă părintele care a generat această discuție a comunicat cu învățătorul, cum ar fi fost normal, la fel cum nu știe dacă a discutat cu ceilalți părinți, dacă a verificat sarcinile de lucru și în alte caiete.

    Aceasta a adăugat că, pentru a avea alte reacții din partea părinților, profesorii trebuie să schimbe ceva, adică mult, în tot ceea ce fac în școală, la clasă, în fiecare zi.

    ”Sistemul de educație continuă să fie foarte rezistent la schimbare și ceea ce am auzit zilele acestea ne arată că am început să plătim facturile pentru lipsa de răspuns la solicitările de schimbare și transformare venite dinspre părinți, elevi, societate. Ps. Nu sunt bucuroasă de ceea ce am scris, dar mingea este în terenul nostru, iar prima mișcare trebuie să pornească tot de la noi!”, a concluzionat Liliana Romaniuc.

    Reguli de utilizareCOMENTARII


    Știrile Zilei