17:11 08 Decembrie 2019
În direct
  • EUR19.39
  • USD17.48
  • RUB0.27
  • RON4.06
  • UAH0.73
    Oana Moraru

    Moraru, despre cum pot ieși profesorii din criză: Ne vin peste mână mai tuturor adulților

    © Photo : Facebook / Oana Moraru
    EDUCAȚIE
    Sa primesc un link scurt
    59410

    Expertul educațional spune că nevoile copilului de astăzi sunt de tip consumist, iar cadrele didactice trebuie să dea dovadă de multă creativitate și răbdare pentru a se readapta și a reuși să facă față provocărilor.

    BUCUREȘTI, 20 nov – Sputnik, Georgiana Arsene. Cum putem eficientiza învățarea pentru generațiile actuale? Iată o întrebare la care a încercat să dea un răspuns Oana Moraru, expert educațional și, totodată, fondatoarea unei școli private.

    Moraru spune că nevoile copilului de astăzi sunt de tip consumist și că mintea lor își dorește mers rapid înainte către următorul stimul.

    Profesorii se confruntă cu noi provocări.

    ”Peste problemele serioase de management al învățării, de subfinanțare și de responsabilizare a școlii, România are și problema unor generații de minți care învață altfel. Când ne vom fi pus noi la punct metodica predării și vom trasa răspunderi autentice în școală, când vom fi rulat deja un cod etic profesional și vom avea specialiști adevărați la conducere, tot ne vom trezi în fața unui alt decalaj imens”, a scris Moraru

    Este vorba despre faptul că este o distanță enormă între felul în care mintea profesorului operează la clasă și în viața lui de toate zilele și felul în care funcționează mintea celui mic.

    Expertul educațional propune patru puncte pe care un dascăl ar trebui să le urmeze ca să reușească să treacă prin momentele necesare de repetiție, exersare, muncă asiduă și susținută.

    În primul rând, profesorul trebuie să inspire.

    Apoi, conținutul învățării trebuie împachetat în foarte clară și predictibilă structură a lecției, cu efecte măsurabile la final și automăsurabile. Testările trebuie să fie foarte transparente, traseul academic trebuie vizualizat grafic, cu tot cu obiectivele și rezultatele lui.

    În al treilea rând, lecția nu mai poate fi condusă, în proporție mai mare de 20 de procente, din față, de profesor.

    ”Profesorul trebuie mai mult să jongleze printre ei”, a explicat Moraru.

    Generația de astăzi este motivată de sensul din spatele fiecărui efort. Sintagma ”ai carte, ai parte” nu mai are nici o relevanță pentru elevii din ziua de azi.

    ”Toate punctele de sus ne vin peste mână mai tuturor adulților de astăzi. Fără efort și reinventare, vom rămâne veșnic în criză. O reformă reușită în educație va trebui să facă două mari salturi: cel administrativ și cel spiritual-filozofic.”, a subliniat Oana Moraru.


    Știrile Zilei