02:32 08 Aprilie 2020
În direct
  • EUR20.20
  • USD18.57
  • RUB0.25
  • RON4.18
  • UAH0.69
    EDUCAȚIE
    Sa primesc un link scurt
    10110

    Fostul ministru al Educației Naționale, Mircea Miclea, spune că frica unui copil este, în primul rând, responsabilitatea părinților. Cum poate deveni un copil mai rezistent și ce rol are școala.

    BUCUREȘTI, 16 feb – Sputnik, Georgiana Arsene. Mircea Miclea, fost ministru al Educației a explicat care sunt motivele ce îi determină pe copii să se îndepărteze de școală sau să aibă o reacţie de respingere față de aceasta.

    „Primul factor pe care eu îl socotesc aici responsabil nu este școală, sunt părinții. Dacă părinții nu dezvoltă autonomia copiilor lor, atunci anxietatea copiilor lor va fi mult mai mare. Deci e o relație inversă între autonomie și anxietate”, a precizat fostul ministru.

    Mai exact, cu cât un copil este mai autonom, cu atât el e mai puțin anxios, mai rezistent, mai robust. Și, invers, cu cât el este mai lipsit de autonomie, el devine mai anxios.

    Rolul școlii vine după cel al părinților.

    ”Modul în care interacționează profesorul cu elevii, aici este o a doua sursă de anxietate majoră. Dar cum v-am spus înainte – un profesor care predă și o anumită atitudine față de disciplina pe care o predă”, a punctat Miclea.

    Mai exact, dacă un profesor este foarte sever și îl critică de fiecare dată pe elevul său, îl ironizează, îl minimalizează, atunci el va asocia emoția pricinuită de cadrul didactic cu materia predată de acesta.

    ”Și atunci aveți explicația de ce inclusiv elevii buni, care învață de frica profesorilor, când este să aleagă matematica sau fizică spun „Nu, mulțumesc!”, a mai adăugat sursa citată.

    Și aceasta chiar dacă elevul în cauză este foarte bun la matematică sau fizică, spre exemplu. De ce nu vrea ? Pentru că materia în cauză s-a asociat cu o emoție negativă.

    Miclea a recunoscut că trebuie să avem copii cât mai fericiți, însă a ținut să facă o precizare foarte importantă. Și anume, școala nu este locul în care principalul rezultat trebuie să fie creșterea stării de fericire, ci a creșterii calității de cunoștințe.

    ”Nu mergem la școală numai ca să fim fericiți. Fericirea este un fenomen, o stare care este fulgurantă, e foarte trecătoare, pe care o obținem din faptul că practicăm un sport, că avem un proiect personal, ceva ce vrem să facem noi, că avem un hobby, că profesorul ne predă cu entuziasm ceea ce predă, că părintele nostru ne-a făcut rezilienți ș.a.md. Din conjuncția aceasta am eu o stare de bine”, a explicat fostul ministru al Educației.
    Tagurile:
    școală


    Știrile Zilei