00:03 07 Iunie 2020
În direct
  • EUR19.48
  • USD17.39
  • RUB0.25
  • RON4.03
  • UAH0.65
    EDUCAȚIE
    Sa primesc un link scurt
    406 0 0

    Liderul Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți – Învățământ Preuniversitar spune că apariția ghidului de predare în online nemulțumește pe unii și că, acum, sunt câteva scenarii posibile.

    BUCUREȘTI, 22 apr – Sputnik, Georgiana Arsene. Apariția ghidului de predare online ridică nu doar întrebări, ci și problem iar una dintre ele este cea referitoare la finanțare.

    Iulian Cristache, liderul FNAP, spune că este nevoie de finanțare rapidă, nu doar de idei și că înainte de apariția ghidului, fără a face legătura cu el, și-a spus părerea cu privire la perioada actuala de neliniște și incertitudine.

    Astfel, în momentul de față, potrivit lui Cristache, avem câteva scenarii posibile.

    În primul rând, școala începe cu anii terminali, fără anii non-terminali.

    În această situație, spune Cristache, se află majoritatea părinților care sunt de acord și vin cu o serie de argumente, printre care cele referitoare la faptul că, la un moment dat, copiii tot vor ieși din casă, iar părinții vor pleca la muncă, fapt care reprezintă un viitor posibil contact chiar și pentru propriii copii.

    De asemenea, se dorește susținerea Evaluării Naționale și a BAC-ului, având în vedere că nu avem standarde unitare de evaluare și notare. Astfel, copiii care au învățat pot fi recompensați conform muncii depuse de-a lungul anilor parcurși în sistem.

    ”Dacă se vor echivala notele cu repartizarea de la EN și cu diploma de BAC, vorbim de inechitate. Spre deosebire de țările care au asimilat examenele cu notele de la clasă, noi nu avem standarde, din păcate. Sunt doar pe hârtie, pe alocuri”, a explicat Cristache.

    Un alt scenariu este cel în care școala începe cu anii terminali și continuă, în funcție de contextul epidemiologic, cu anii non-terminali.

    Aici este o mare problemă, legată de modul în care respectăm distanțarea socială.  

    ”Sunt mulți părinți care spun că nu-și vor trimite copiii nici măcar după 15 iunie. Ce vom face cu ei? Merită să riscăm pentru câteva note?

    Recunosc, sunt și părinți care spun că avem ceva la cap, că trebuie să începem școlile oricum și oricând, că nu au cu cine să lase copilul - cam deplasat din punctul meu de vedere - mă întreb cu cine-i lasă pe perioada vacanțelor. Așadar, cum vă spuneam la început, câte bordeie... atâtea obiceie”, a completat liderul FNAP.

    Dincolo de toate acestea, mai trebuie să ne gândim la o serie de lucruri. Mai exact, ce vom face din toamnă, vom avea sau nu vaccin, dacă da, câți părinți vor fi dispuși să îl testeze pe copiii lor? Dar dacă vor fi cazuri de copii contaminați, după ce se dă drumul la unul din scenariile de mai sus? Ce facem cu profesorii care nu știu să predea online? Ce facem cu părinții sau elevii care nu vor să interacționeze în on-line? Le punem absențe?

    Ce facem cu evaluarea daca și-n toamnă vom sta acasă?

    ”Vedeți? Sunt atatea semne de întrebare .... Le poate demonta... pe toate... cineva? Greu de crezut...”, a punctat Cristache.

    Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
    Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

    Tematic

    Cristache, despre învățământ: ”Timpul trece, sistemul degradează”
    Cristache:”…există un dezechilibru între drepturile și obligațiile elevilor și părinților”
    Cristache, despre școlile profesionale – ce se întâmplă acum în Educație
    Cristache, despre planurile-cadru: Sub presiunea părinților, riscăm să facem altă prostie
    Părinți și profesori la ore. Cristache: ”Nu cred că părinții ar refuza”
    Tagurile:
    Iulian Cristache


    Știrile Zilei