00:50 07 Iunie 2020
În direct
  • EUR19.48
  • USD17.39
  • RUB0.25
  • RON4.03
  • UAH0.65
    EDUCAȚIE
    Sa primesc un link scurt
    11811

    Liliana Romaniuc, consilier de stat în cadrul aparatului propriu de lucru al vicepremierului Raluca Turcan spune că a discutat cu foarte mulți directori despre criză, învățare, predare, examene, pregătirea școlilor pentru revenirea copiilor.

    BUCUREȘTI, 22 mai – Sputnik, Georgiana Arsene. Liliana Romaniuc punctează concluziile discuțiilor purtate cu directorii unităților de învățământ desspre criză, învățare, examene și spune că trei aspect au preocupat-o în mod special.

    În primul rând, este vorba despre felul în care au fost pregătite școlile pentru revenirea elevilor din clasele terminale în bănci, pentru pregărirea examenelor.

    Un alt aspect se referă la ce doresc elevii și părinții din școlile lor cu privire la examene naționale și, apoi, care este starea de spirit a elevilor și a profesorilor.

    Răspunsurile primate de la directorii unităților de învățământ arată că școlile sunt pregătite, că au făcut proceduri riguroase, au cumpărat toate materialele de dezinfecție, au amenajat spațiile astfel încât să fie respectate toate reguilie impuse de epidemiologi.

    În ceea ce privește examenele naționale, părerile sunt împărțite. Și aceasta pentru că elevii din școlile căutate doresc examene, cei din cele mai puțin căutate nu doresc.

    ”Nu știu care ar fi procentul. Spun din ce mi-au comunicat directorii cu care am discutat”, susține Romaniuc.
    Atât elevii, cât și părinții dovedesc teamă și neîncredere. Focalizarea pe ceea ce nu putea face școala înainte de criză este dăunătoare.

    Cele două luni de criză, cu un potential de învățare și creștere imens, și-au pus amprenta asupra multor școli.

     Mai exact, spune Liliana Romaniuc, s-au produs transformări la care nici nu am fi îndrăznit să ne gândim în condiții normale.

    Aceasta povestește că o prietenă i-a spus că este nevoie de mesaje positive, care să scoată în evidență ce facem bine, cum gestionează directorii situații aproape imposibile.

    În opinia Lilianei Romaniuc, o asemenea abordare contribuie la creșterea încrederii elevilor și părinților în școală și în profesori.

    ”Să nu ne așteptăm la încredere dacă în mod constant vom vorbi despre cât de nesigure sunt școlile și despre cât de neajutorați sunt profesorii. S-au făcut multe lucruri bune în școli în această perioadă și eu am încredere că directorii și profesorii pot gestiona bine perioada de pregătire, dar și examenele naționale”, a subliniat Romaniuc.

    În ceea ce privește nemulțumirile, consilierul de stat spune că acestea există și că va trebui să se discute despre ele și, mai important, să se găsească soluții.

    Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
    Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

    Tematic

    Alexandru, anunț pentru profesori: ”Guvernul ia în calcul tăierea salariilor bugetarilor”
    Concedii obligatorii pentru profesori: scandal la nivel înalt, vorbe grele
    Ghidul pentru profesori - document neclar și imperfect, acuză un inspector școlar
    Stare de urgență: MEC, apel către profesori și elevi
    Monica Anisie, măsuri de ultimă oră – important pentru profesori, elevi și părinți
    Pop:”S.O.S. Educația este sub asediul PNL-ului! 3464 de profesori dați afară peste noapte”
    Tagurile:
    Profesori


    Știrile Zilei