18:42 19 Septembrie 2020
În direct
  • EUR19.62
  • USD16.63
  • RUB0.22
  • RON4.04
  • UAH0.59
    EDUCAȚIE
    Sa primesc un link scurt
    60670

    Camelia Gavrilă arată că mandatul Monicăi Anisie la cârma MEC a fost un lung șir de incoerențe și dezamăgiri pentru elevi, profesori și părinți.

    BUCUREȘTI, 26 mai – Sputnik, Georgiana Arsene. Deputatul Camelia Gavrilă prezintă în culori sumbre activitatea la Ministerul Educației și Cercetării a Monicăi Anisie și a echipei acesteia.

    Ca urmare a depunerii unei moțiuni împotriva Ministrului Educației în Camera Deputaților, deputatul a susținut o intervenție în cadrul dezbaterilor pe această temă, din partea grupului parlamentar PSD, analizând perioada parcursă de guvernarea liberală, ”succesiunea de disfuncții, confuzii, decizii controversate care au afectat profund sistemul de învățământ”.

    Gavrilă este de părere că ezitările nepermise, lipsa de predictibilitate, imperfecțiunile, deciziile controversate au marcat ultimele trei luni de confruntare cu pandemia de coronavirus în relație cu dificilul proces de predare-învățare-evaluare, în sistem online, pe care M.E.C. l-a lăsat, ”în mod nepotrivit”, în mare parte în responsabilitatea școlilor. Efectele sunt grave: abordări diferite, activități didactice neunitare, decalaje între elevi și școli din medii rezidențiale diferite, întârzierea adoptării unor decizii și proceduri aferente examenelor naționale de bacalaureat și evaluare națională, la care se adaugă starea psihologică a elevilor și a studenților afectați de situația creată, de criza pandemică, dar și de criza de comunicare și de soluții din domeniul educației.

    ”Demersurile incoerente ale Ministrului Educației, Monica Anisie, și ale echipei sale au depășit pragul nostru de răbdare, așteptările românilor au fost înșelate, promisiunile și proiectele propuse elevilor, studenților sau cadrelor didactice au rămas un simplu exercițiu retoric, fără conținut și consecințe în plan concret”, a declarat Camelia Gavrilă.

    În opinia sa, MEC trebuia să propună în regim de urgență o strategie pe termen scurt, cu măsuri și soluții adaptate momentului dificil pe care îl parcurge școala românească, dar și o strategie pe termen mediu, pentru finalizarea anului școlar, precizarea etapelor legate de examenele naționale, de examenele de licență și master, cu elaborare de proceduri pentru programarea și derularea examenelor destinate cadrelor didactice: definitivarea în învățământ, susținerea gradelor didactice, concursul național de titularizare.

    În schimb, Anisie este acuzată că s-a remarcat, chiar de la începutul celui de-al doilea semestru al anului școlar, prin inabilitate managerială și pedagogică, într-un episod controversat pe care mass-media l-a numit bullying la cel mai înalt nivel. Este vorba despre episodul în care Anisie intră în clasă peste învățătoarea din comuna ialomițeană.

    Mai mult decât atât, prin faptele sale, Anisie a dovedit – în opinia deputatului Gavrilă – că acest mandat nu este dedicat elevilor, așa cum a declarat inițial. Gavrilă amintește de acuzațiile aduse de elevi, dar și de protestul acestora din noiembrie, precum și de faptul că asociațiile de elevi i-au cerut demisia.

    ”Forme fără fond, atitudine politicianistă, măsuri ineficiente, stare de derivă în sistem, activități de campanie politică învăluite de aparente intenții bune, ignorarea legii și fuga de responsabilitate – acestea sunt notele definitorii ale unui mandat ratat, aceasta este cronica celor șase luni de ezitări, contradicții și paradoxuri în sistemul de învățământ, în întregul său, o succesiune de confuzii și decizii absurde, o cronică a unui timp care și-a epuizat resursele și orice șansă de recuperare”, a subliniat Camelia Gavrilă.

    Reamintim că, ieri, deputații au dezbătut moțiunea simplă împotriva ministrului Educației și Cercetării, Monica Anisie.

    Tagurile:
    Monica Anisie

    Știrile Zilei