13:40 11 August 2020
În direct
  • EUR19.44
  • USD16.55
  • RUB0.22
  • RON4.02
  • UAH0.60
    EDUCAȚIE
    Sa primesc un link scurt
    342540

    Modul în care va începe noul an școlar – tradițional sau hibrid – ar putea depinde de fiecare unitate de învățământ în parte, în funcție de situația epidemiologică din zona în care funcționează.

    BUCUREȘTI, 16 iul – Sputnik. Începutul noului an școlar 2020-2021 continuă să stârnească polemici. La cel mai înalt nivel, se fac scenarii peste scenarii pentru acest moment.

    Una din variantele puse pe tapet este aceea ca unitățile de învățământ să primească ”mână liberă” pentru a decide cum doresc să înceapă noul an școlar, în funcție de situația epidemiologică din zona în care funcționează.

    Ministrul Educației și Cercetării, Monica Anisie, spune că se ia în calcul și o asemenea, variantă, aceea de descentralizare a deciziei chiar mergând până la nivelul unităților de învățământ.

    ”Directorii unităţilor de învăţământ spun că descentralizarea deciziei redeschiderii şcolilor este binevenită şi cred că profesorii sunt pregătiţi, de această dată, să ţină ore şi pe internet dacă va fi necesar”, a declarat Anisie.

    Sorin Ion, inspector școlar din Dâmbovița, susține că este foarte complicat pentru un minister al Educației să ia decizii pentru câteva mii de școli și că, dacă într-o școală din Târgoviște sunt 30 de copii într-o sală, într-una dintr-un sat de munte sunt 12, iar măsurile vor fi diferite.

    Acesta a propus ca, într-una dintre situații să se revină la școala fizică, iar în cealaltă,  prin rotație, videoconferință.

    Pe de altă parte, Gabriel Chicioreanu, secretarul general al Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți spune că, pe perioada acestei veri, unitățile administrativ teritoriale de pe plan local pot identifica spații noi în care copiii să poată desfășura orele, astfel încât să nu mai fie nevoiți să stea 30 în clasă.

    Problema apare în ceea ce privește resursa umană, fiindcă împărțirea unei clase în două va duce la necesitatea dublării forței de muncă. ”Preșcolarii și școlarii de clasele 0-4 au nevoie să fie prezenți la școală pentru că nu pot să facă anumite materii, caligrafie, liniuțe și bastonașe cu părinții acasă”, a declarat Chicioreanu.

    Scenariul aruncării răspunderii în curtea unităților de învățământ poate fi interpretat ca o dorință a reprezentanților Ministerului Educației și Cercetării de a se ”spăla pe mâini” și de a avea, la nevoie, țapi ispășitori.

    Dacă se ajunge la această variantă, se poate considera foarte clar faptul că autoritățile centrale nu au nici o soluție concretă pentru începrea noului an școlar și, prin urmare, pasează răspunderea unităților de învățământ.

    Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>> 
    Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

    Tagurile:
    școală, Ministerul Educației


    Știrile Zilei