04:00 15 Iunie 2021
În direct
  • EUR21.47
  • USD17.71
  • RUB0.25
  • RON4.36
  • UAH0.66
    EDUCAȚIE
    Sa primesc un link scurt
    332410

    Fostul ministru al Educației a vorbit despre salarizarea cadrelor didactice și a punctat cele 3 probleme pe care Ministerul Educației trebuie să le rezolve. Despre ce este vorba.

    BUCUREȘTI, 3 feb – Sputnik. O declarație a ministrului Educației Sorin Cîmpeanu ridică semne de întrebare. Mai exact, se pune întrebarea dacă demnitarul are toate informațiile necesare referitoare la salarizarea cadrelor didactice înainte să iasă să facă anumite afirmații publice.

    Recent, Cîmpeanu a vorbit despre salarizarea diferențiată a profesorilor, mai exact despre ”o regândire a sistemului de plată a cadrelor didactice, astfel încât să fie motivate pentru a preda în mediul rural”.

    ”E o creștere pe care am susținut-o și sunt convins că va exista această susținere în buget”, a declarat Sorin Cîmpeanu, potrivit edupedu.ro.

    Contactat de corespondentul Agenției de Presă Sputnik, Liviu Pop, fost ministru al Educației, a atras atenția că există un spor de rural, de condiții deosebite în Legea salarizării bugetarilor.

    ”Până la urmă, trebuie să se decidă la nivelul Guvernului dacă această lege se aplică sau se îngheață. Dacă luăm declarațiile domnului premier Cîțu, se îngheață aplicarea legii salarizării bugetarilor”, a declarat Liviu Pop.

    În ceea ce privește evaluarea profesorilor, salarizarea în funcție de performanță – acolo discutăm și de progres școlar – Liviu Pop spune că trebuie standardizată evaluarea elevilor.

    În momentul în care aceasta s-a făcut standardizat, în baza programelor, să se știe care este progresul fiecărui elev, se poate face și o salarizare diferențiată a profesorilor.

    ”Fondul problemei este standardizarea evaluării elevilor”, a punctat Pop.

    Tezele, punctul de pornire

    Astăzi, în școli, au loc doar evaluările naționale și cele PISA.

    ”Se poate începe cu o standardizare a evaluării elevilor și sugerez domnului ministru să înceapă cu tezele. Cred că tezele pot fi organizate în așa fel încât să fie primul pas către standardizarea evaluării. În același timp, regândirea programelor pentru clasele V-VIII și noile programe pentru IX-XII poate aduce și un element de standardizare a evaluării, un lucru de care are nevoie sistemul de învățământ astăzi”, a declarat Liviu Pop.

    În opinia fostului ministru al Educației, problemele cu care se confruntă, la momentul de față, sistemul de învățământ din România, sunt în număr de trei. Prima dintre acestea este problema programelor școlare, a doua – a condițiilor de muncă și a treia problemă cea a resursei umane.

    Ele nu pot fi rezolvate decât concomitent, a subliniat Pop.

    Deficitul de personal din învățământ

    Cum poate fi rezolvată problema deficitului de personal din sistemul de învățământ existentă la momentul de față în România?

    ”În primul rând salarizarea și condițiile de muncă ale cadrelor didactice sunt cele 2 elemente esențiale, dar în partea cealaltă – o standardizare a evaluării, astfel încât fiecare profesor să știe clar cum progresează fiecare elev din clasă și, în același timp, și salarizarea să fie realizată în funcție de acest progres și performanță școlară”, a explicat Pop.

    Tematic

    Salarii profesori 2021: Cîțu, anunțul care ruinează speranțele
    Salarizare diferențiată profesori 2021: anunțul lui Cîmpeanu
    Cîmpeanu, propunere șoc: școli și profesori, afectați
    Vești rele pentru profesori: impozit pe banii pentru ore remediale
    Sorin Câmpeanu, măsuri de ultimă oră – lămuriri pentru elevi și profesori
    Tagurile:
    Liviu Pop, Profesori

    Știrile Zilei