20:28 21 Iunie 2021
În direct
  • EUR21.33
  • USD17.90
  • RUB0.25
  • RON4.33
  • UAH0.66
    EDUCAȚIE
    Sa primesc un link scurt
    130121

    Președintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți atrage atenția asupra faptului că mulți părinți ”își cumpără liniștea notelor” și spune că evaluările de la clasele a 2-a, a 4-a și a 6-a ar trebui să crească în relevanță.

    BUCUREȘTI, 13 mai – Sputnik. Evaluările naționale de la clasele a 2-a, a 4-a și a 6-a stârnesc nu doar interes, ci și discuții în contradictoriu.

    Președintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți, Iulian Cristache, atrage atenția asupra faptului că sunt niște grupuri de părinți, ”în special mămici”, ce cântă prohodul acestor evaluări și se întreabă dacă mai vrem carte ori doar drepturi. De asemenea, calitatea ține cont și de copii.

    ”Să înțeleg că toți profii sunt slabi pregătiți? Atunci, cum se explică faptul că la nivelul fiecărei clase avem un număr de elevi foarte buni, alții de nivel mediu și unii mediocri? Nu tot în școala aia învață, nu tot profesorii aceia predau? (…) Dar de aceea există și familia, nu?”, scrie Cristache.

    Acesta a pus pe tapet problema meditațiilor la care părinții își trimit copiii pentru a cumpăra ”liniștea notelor”. Vorbim de meditații cu profesorii de la clasă.

    În opinia sa, diferența dintre părinții copiilor care au un nivel de competențe peste mediu este dată de atitudinea corectă și de modul de acționare.

    ”Repet, învațați-vă copiii să muncească, nu doar pentru notă, ci pentru a construi un plan de învățare bazat pe o construcție pas cu pas, nu în salturi. Învățarea, dacă nu are un plan liniar, nu duce la bun sfârșit”, a completat Cristache.

    Revenind la evaluările de la 2, 4 și 6, liderul FNAP susține că ele  sunt foarte bune și ar trebui sa crească în relevanță. Ar trebui să fie obligatorii și bariere pentru trecerea în anul școlar următor.

    În cazul în care un elev nu obține un calificativ mediu, în urma acestei evaluări, atunci ar trebui urgent o analiza la nivelul catedrei și la nivelul elevului, precum și desfășurarea de acțiuni remediale până la finalul anului școlar și dacă nici atunci nu are un nivel mediu, repetarea anului.

    Numai așa am putea elevi care știu să citească coerent la trecerea în gimnaziu.

    Cristache a subliniat că este vorba despre o părere personală.

    El a punctat un lucru vital. Și anume că avem nevoie de profesori mai bine pregătiți, mai bine ancorați la cerințele actualei generații, însă se creează o pistă falsă arătând doar înspre legislație și profesori.

    ”Dacă vrem să ne mințim, ok... haideți să continuam "măcelul".

    Dar... Nu ne va ajuta”, a concluzionat Iulian Cristache.

    Tagurile:
    Evaluarea Naţională, Elevi, Părinți, Iulian Cristache

    Știrile Zilei