23:18 18 Octombrie 2018
În direct
  • EUR19.61
  • USD16.97
  • RUB0.26
  • RON4.20
  • UAH0.61
    Air Moldova, foto de arhivă

    Presa internațională despre privatizarea Air Moldova: Chiar atât de puțin să coste?

    © Sputnik / Rodion Proca
    Moldova
    Sa primesc un link scurt
    88 0 0

    Scoaterea la vânzare a companiei de stat Air Moldova a suscitat interesul presei internaționale din domeniu, mai ales pentru prețul modest care este cerut de autorități și care a provocat discuții controversate în societate.

    CHIȘINĂU, 7 aug — Sputnik. Guvernul Moldovei a scos pentru prima dată la privatizare Întreprinderea de Stat "Air Moldova", termenul limită de depunere a ofertelor fiind 4 septembrie. Compania dispune de șapte aeronave — două Airbus A320s, două A319s și trei Embraer E190s.

    Ministrul Economiei, Octavian Calmâc
    © Sputnik / Мирослав Ротарь

    Directorul general al Agenției Proprietății Publice (APP), Vladimir Baldovici, a explicat recent în cadrul unei conferințe de presă de ce Compania aeriană de stat "Air Moldova" a fost scoasă la privatizare și de ce statul cere pe ea doar 48 de milioane de lei.

    Privatizarea Air Moldova a ajuns și în atenția presei internaționale, mai ales pentru prețul aparent modest cerut de autorități.

    "Întrebat cu privire la prețul aparent modest, Baldovici a explicat că, doar în acest an, compania aeriană a acumulat datorii de 150 de milioane de lei, ridicând volumul datoriilor la 1,2 miliarde de lei. Prețul luat în considerare include și aceste datorii. În cazul în care mai mult de un potențial cumpărător ar fi fost interesat de transportator, prețul plătit ar putea fi mai mare decât cel inițial citat", scrie atwonline.com, citat de digi24.ro.

    Baldovici a mai precizat că Air Moldova a operat în prezent doar trei aeronave, restul fiind închiriate în contractele de leasing operațional.

    Sursa mai menționează că directorul APP a sugerat că orice cumpărător al Air Moldova ar putea forma o alianță cu organizații mai mari pentru a îmbunătăți nivelul de serviciu al companiei aeriene.

    Amintim că, în cadrul aceleiași conferințe de presă, Baldovici a afirmat că decizia de a privatiza întreprinderea de stat Compania aeriană "Air Moldova" a fost luată încă în anul 2008. Potrivit șefului de la APP, operatorul aerian nu a fost însă supus până acum privatizării deoarece nu a existat un consens politic la nivel de guvernare.

    Directorul APP susține că situația creată astăzi în companie indică clar că "Air Moldova" trebuie privatizată.

    "Este necesară injectarea unor surse financiare, deloc mici, deoarece costul de întreținere este destul de mare. "Air Moldova" are nevoie nu doar de injectări la capitolul companie, dar și de surse pentru a dezvolta parcul de aeronave", a declarat Vladimir Baldovici.

    Șeful Agenției Proprietăți Publice a precizat că privatizarea va avea loc în urma unui concurs comercial, iar cel care va câștiga își va prelua toate obligațiunile pe care le are "Air Moldova", inclusiv datoriile.

    "Nu excludem ca acest preț să crească și asta ne și dorim", a menționat Baldovici.

    Compania "Air Moldova" a fost creată la 1 ianuarie 1993. Întreprinderea este cea mai mare companie aeriană din Moldova.

    În același pachet cu "Air Moldova", Agenţia Proprietății Publice include alte 11 întreprinderi de stat (complexe patrimoniale unice), printre care ÎS "Fabrica de sticla din Chișinău", ÎS "Combinatul poligrafic din Chișinău" și ÎS Hotelul "Zarea".

    Prețul total de expunere al bunurilor la concurs comercial constituie 526 253 800 de lei.

    Tagurile:
    nedumerire, presa internațională, preț, privatizare, Air Moldova, Republica Moldova
    Reguli de utilizareCOMENTARII


    Știrile Zilei