03:14 24 Aprilie 2019
În direct
  • EUR20.13
  • USD17.89
  • RUB0.28
  • RON4.23
  • UAH0.67
    paşaport

    Moldova: De mâine, noi reguli de eliberare a Pașapoartelor şi buletinelor de identitate

    © Sputnik /
    Moldova
    Sa primesc un link scurt
    12728 0 0

    Pașaportul biometric și buletinul de identitate al cetățeanului Republicii Moldova nu vor mai fi eliberate în termen de trei ore și șase ore, în cazul pașaportului și în zece zile calendaristice.

    CHIȘINĂU, 14 apr - Sputnik. Agenția Servicii Publice informează că, din 15 aprilie, se sistează prestarea serviciului de eliberare a buletinului de identitate în termenele de trei ore și șase ore, iar a pașaportului - în termenele de trei ore, șase ore și zece zile calendaristice.

    În schimb, se implementează prestarea serviciilor de eliberare a buletinului de identitate și a pașaportului la data adresării solicitantului.

    Eliberarea documentelor la data adresării va fi efectuată de către Serviciul eliberare a actelor de identitate Centru municipiul Chișinău (SEAI Centru), str. Alexandru cel Bun nr. 56. Cererile vor fi recepționate de luni până vineri în intervalul orar 8:00-13:00, iar înmânarea actelor se va efectua între orele 16:30-17:00. În același timp, SEAI Centru va furniza servicii de eliberare a actelor de identitate în termen de 24 de ore și cinci zile calendaristice.

    Programul de lucru al oficiului este de luni până sâmbătă: 8:00 – 17:00. În ziua de sâmbătă, SEAI Centru va presta servicii numai în termenele de cinci zile lucrătoare, 15 și 30 de zile calendaristice.

    Cât costă pașaportul moldovenesc: Unii cetățeni îl pot perfecta gratuit>>>

    De asemenea, în centrele multifuncționale din municipiul Chișinău, nr.1, 2, 3 și 4 vor fi prestate servicii de eliberare a actelor de identitate doar în termene de cinci zile lucrătoare, 15 și 30 de zile calendaristice.

    ”Măsurile au fost luate în scopul eficientizării proceselor de prestare a serviciilor de eliberare a actelor de identitate și de evidență a persoanelor”, anunță ASP.

    Valabilitatea paşapoartelor biometrice

    În luna octombrie 2018, Agenţia Servicii Publice anunţa că valabilitatea paşapoartelor cetăţenilor Republicii Moldova nu va mai fi de 7 ani, ci 10 ani.

    "Începând de astăzi, 10 octombrie 2018, Agenția Servicii Publice va elibera cetățenilor cu vârsta de peste 16 ani pașapoarte cu termenul de valabilitate de 10 ani. Prețurile pentru perfectarea documentului au rămas aceleași", se menţiona în anunţul ASP.

    Cât costă la moment perfectarea paşapoartelor şi buletinelor de identitate

    Tariful pentru perfectarea buletinului de identitate în termen de 30 de zile este de  130 de lei, în 15 zile – 200 de lei, în 5 zile – 390 de lei, în 24 de ore – 520 de lei, în 6 ore – 650 de lei, iar în 3 ore – 780 de lei.

    Tariful pentru perfectarea pașaportului biometric în termen de 30 de zile este de 850 de lei, în 15 zile – 1060 de lei, în 10 zile – 1280 de lei, în 5 zile – 1490 de lei, în 24 de ore – 1700 de lei, în 6 ore – 2130 de lei, în trei ore – 2550 de lei și într-o oră – 2980 de lei.

    Documente necesare pentru perfectarea Buletinului de Identitate

    • actul de identitate de uz intern, după caz, pașaportul de tip sovietic (modelul anului 1974), aflat în posesie ce urmează a fi schimbat;
    • actul de identitate al reprezentantului legal (pentru minori şi persoanele plasate sub tutelă sau curatelă);
      documentele de stare civilă, după caz:

          - certificatul de naștere;
          - certificatul de căsătorie;
          - certificatul de divorț;
          - certificatul de schimbare a numelui și/sau a prenumelui;
          - certificatele de naștere ale minorilor; certificatul de deces al soțului/soției;
          - extrasul de pe actul de căsătorie pentru a confirma înregistrarea căsătoriei sau desfacerea căsătoriei în cazul persoanelor care au desfăcut căsătoria în străinătate şi în statul respectiv nu este prevăzută eliberarea certificatului de divorţ;

    • avizul cu privire la anularea, modificarea, rectificarea şi/sau completarea actului de stare civilă, precum și alte documente de stare civilă;
    • avizul de stabilire a identității, eliberat de instanța de judecată sau în cazul (persoanelor aflate la tratament prin constrângere, arest preventiv, în detenție sau reținute) eliberate de instituţiile respective;
    • 2 fotografii 10x15 cm și 2 fotografii 3x4 cm color, mat, pe fond alb;
    • certificatul medical care atestă imobilitatea persoanei sau starea gravă (comă, boală mintală, deficiențe fizice, mintale, psihologice) și aflarea în instituția medicală ori în instituția socială; documentul ce confirmă împuternicirile de reprezentare, sau demersul autorității administrației publice locale, ori al instituţiei  respective;
    • declarația de pierdere sau furt a actului de identitate de uz intern;
    • documente necesare pentru înregistrarea la domiciliu sau la reședință sau, după caz, pentru modificarea, rectificarea sau completarea adresei de domiciliu;
    • paşaportul cetăţeanului străin - în cazul persoanei care declară deţinerea cetăţeniei și a altui stat;
    • dovada achitării taxelor și a tarifelor stabilite pentru eliberarea buletinului de identitate. În cazul în care achitarea taxelor și a tarifelor a fost efectuată prin instrumentele de plăți electronice, nu se solicită dovada achitării pe purtător de hârtie.

    Documente necesare pentru perfectarea Paşaportului pentru persoanele care au atins vârsta de 18 ani

    • actul de identitate de uz intern valabil (buletinul de identitate, buletinul de identitate provizoriu, obligatoriu pentru persoanele care au atins vîrsta de 16 ani);
    • Buletin de identitate provizoriu trebuie să fie însoţit de documentele de stare civilă. Paşaportul se eliberează în baza buletinului de identitate provizoriu doar în cazul în care acesta a fost eliberat pe perioada confecţionării buletinului de identitate sau în cazul în care titularul depune cererea pentru autorizarea emigrării;
    • paşaportul anterior nevalabil, dacă acesta există;
    • declarația de pierdere sau furt al pașaportului;
    • cererea pentru deținere a două pașapoarte valabile, după caz;
    • documentele de stare civilă (certificatul de căsătorie, certificatul de divorţ, extrasul de pe actul de căsătorie pentru a confirma înregistrarea căsătoriei sau desfacerea căsătoriei în cazul persoanelor care au desfăcut căsătoria în străinătate şi în statul respectiv nu este prevăzută eliberarea certificatului de divorţ, avizul cu privire la anularea, modificarea, rectificarea şi/sau completarea actului de stare civilă, precum şi alte documente de stare civilă) – numai în cazul în care au intervenit schimbări în starea civilă şi în datele cu caracter personal ale solicitantului de la data eliberării ultimului act de identitate. În caz contrar, suplimentar la cerere, persoana depune în scris o declaraţie pe proprie răspundere în acest sens;
    • Notă: Prezentarea documentelor de stare civilă nu este obligatorie în cazurile în care informația despre schimbările intervenite în starea civilă și în datele cu caracter personal este actualizată în Registrul de stat al populației.
    • dovada achitării taxelor şi a tarifelor stabilite pentru eliberarea paşaportului;
    • documentele ce atestă dreptul la înlesniri, în original (pentru beneficiarii de înlesniri la eliberarea pașaportului, în condițiile prevederilor legale);
    • paşaportul cetăţeanului străin (în cazul persoanei care declară că deţine cetăţenia altui stat).
    Reguli de utilizareCOMENTARII


    Știrile Zilei