19:25 12 Iulie 2020
În direct
  • EUR19.46
  • USD17.19
  • RUB0.24
  • RON4.02
  • UAH0.64
    Moldova
    Sa primesc un link scurt
    124 0 0

    Un șofer a decedat după ce s-a angajat în traversarea neregulamentară a trecerii la nivel de cale ferată. Mașina acestuia a fost lovită în plin de trenul Chișinău-Odesa.

    CHIȘINĂU, 15 sept – Sputnik. Un șofer a decedat, în dimineața zilei de duminică, după ce s-a angajat într-o depășire neregulamentară la nivel de cale ferată. Tragedia s-a întâmplat în regiunea satului Varnița.

    Potrivit oamenilor legii, șoferul a ignorat culoarea roșie a semaforului la trecerea la nivel cu calea ferată. Crezând că va reuși să treacă, acesta a apăsat pe accelerator și a mers înainte. În timp ce automobilul se afla pe calea ferată, acesta a fost lovit în plin de trenul de pasageri Chișinău – Odesa.

    Bărbatul de 61 de ani a decedat pe loc. Potrivit Poliției, în automobil nu se mai aflau alte persoane. Toate circumstanțele producerii accidentului urmează a fi stabilite.

    Regulile de traversare a trecerilor la nivel de cale ferată

    Potrivit Regulamentului Circulației Rutiere, participanţii la trafic trebuie să traverseze căile ferate numai prin trecerile la nivel cu calea ferată, cedând trecerea trenului sau altui vehicul feroviar.

    La apropierea de trecerea la nivel cu calea ferată, conducătorul de vehicul trebuie să reducă viteza şi să se asigure că nu se apropie nici un tren.

    Fiecare participant la trafic trebuie să ia în considerare exigenţele indicatoarelor şi marcajului rutier, semnalele semaforului, poziţia barierelor, precum şi indicaţiile agentului de cale ferată. Poziţia în care agentul de cale ferată se află cu faţa sau cu spatele către participanţii la trafic, cu braţele întinse lateral ori coborâte sau având un baston în braţul ridicat vertical semnifică „trecerea interzisă”.

    În cazul în care la trecerea la nivel cu calea ferată sunt instalate bariere şi/sau semafoare, conducătorul poate să continue deplasarea numai atunci când barierele sunt ridicate, iar semnalul semaforului permite trecerea.

    Dacă barierele sunt coborâte sau în curs de coborâre (indiferent de semnalul semaforului) şi/sau semnalele semaforului interzic trecerea (indiferent de poziţia barierei), conducătorul auto trebuie să oprească.

    În cazul în care trecerea la nivel cu calea ferată nu este amenajată cu bariere şi semafoare, conducătorul poate să continue deplasarea numai după ce s-a asigurat că de trecere, din ambele sensuri, nu se apropie trenul sau alt vehicul feroviar.

    Pentru cedarea trecerii trenului sau altui vehicul feroviar, conducătorul trebuie să oprească la marcaj, în lipsa acestuia – la indicator, iar în cazul lipsei marcajului și a indicatorului – nu mai aproape de 10 m de la prima șină. Deplasarea poate fi reluată numai după ce conducătorul s-a asigurat că de trecere nu se apropie trenul sau alt vehicul feroviar.

    În cazul în care la trecerea la nivel cu calea ferată nu este instalat indicatorul 5.37.1 şi/sau nu este aplicat marcajul rutier 1.18, trecerea se va efectua numai într-un rînd.

    În caz de oprire fortuită pe trecerea la nivel cu calea ferată, conducătorul vehiculului şi agentul de cale ferată, precum şi alţi conducători de vehicule aflaţi în apropiere sunt obligaţi să ia măsurile necesare pentru evacuarea imediată a persoanelor şi scoaterea de pe calea ferată a vehiculului.

    Dacă scoaterea vehiculului de pe calea ferată este imposibilă, conducătorul este obligat:

    a) să trimită, după posibilitate, în ambele direcţii ale căii ferate, la o distanţă de cel puţin 1 km de la trecere, două persoane (dacă este numai o persoană − în direcţia cu vizibilitate insuficientă a căii), explicându-le modul de semnalizare a opririi trenului care se apropie;

    b) să rămână pe loc şi să semnalizeze alarma generală. Semnalul de alarmă generală prezintă o serie dintr-un semnal continuu urmat de trei semnale scurte ale claxonului;

    c) la apariţia trenului să alerge în întâmpinarea lui, semnalizând oprirea. Semnalul de oprire a trenului se efectuează prin rotirea braţului (pe timp de noapte sau în condiţii de vizibilitate redusă trebuie folosită şi o lanternă sau o făclie).

    Tagurile:
    Autoturism, Tren, Accident


    Știrile Zilei