16:16 19 Septembrie 2017
Chişinău+ 22°C
În direct
    Interiorul automobilului, poză simbol

    Maşina care se conduce singură, proiectată de inginerii români

    © AP Photo / Ted S. Warren
    Societate
    Sa primesc un link scurt
    5201

    Echipe de ingineri români din Iaşi şi Craiova dezvoltă tehnologia "Cruising Chauffuer", pe care gigantul german Continental o va introduce în anul 2020 şi care preia practic controlul maşinii şi evită accidentele rutiere.

    BUCUREȘTI, 14 sept — Sputnik. Noua funcție Cruising Chauffeur oferă mașinilor capacitatea de a prelua sarcina de conducere pe autostrăzi în conformitate cu reglementările legislative privind traficul, scrie Economica.

    Ingineri români din Iaşi şi Craiova dezvoltă tehnologia "Cruising Chauffuer". Noua tehnologie este folosita de gigantul german Continental pe care o va introduce în anul 2020 şi care preia practic controlul maşinii şi evită accidentele rutiere, șoferul preluand comanda din nou la capătul șoselei.

    Chiar dacă conducătorul auto nu răspunde când i se cere să preia comanda, mașina se poate opri în siguranță în mod automat. Aceasta se face folosind așa-numita manevră de risc minim, în care vehiculul identifică unde există spațiu pentru a opri în siguranță și se îndreaptă imediat spre acest loc.

    Noua tehnologie va fi pregătită pentru producție în 2020.

    "Și inginerii din România contribuie la dezvoltarea acestui produs. O echipă din Continental Iași analizează și dezvoltă elementele de siguranță ale Cruising Chauffeur, iar o altă echipă lucrează la arhitectura de sistem a acestei tehnologii. În Timișoara, o echipă lucrează la tehnologii precum localizarea precisă a mașinii și monitorizarea în timp real a performanței senzorilor", se arată în comunicatul companiei germane.

    Automatizarea evită erorile umane ce pot apărea în cazul unor activități de rutină și oferă, în același timp, o călătorie confortabilă. Dacă șoferul nu mai poate prelua din nou controlul volanului, din orice motiv, atunci Cruising Chauffeur preia controlul mașinii în siguranță.

    Sistemul reprezintă un pas important pe calea spre Vision Zero — obiectivul traficului rutier fără decese, răniri sau accidente. Cruising Chauffeur poate prelua sarcina de a conduce pe autostradă, iar șoferul decide dacă o face în mod parțial automatizat, prin urmare conducătorul auto trebuie să monitorizeze sistemul, însa în viitorul apropiat acesta poate să-și îndrepte atenția asupra altor activități.

    Continental a investit 1,13 de miliarde de euro in activitatile din Romania, din 1999 până în 2015. Continental deţine 7 unităţi de producţie şi 4 centre de cercetare şi de dezvoltare în Timișoara, Sibiu, Carei, Nadab, Brasov şi Iasi.

    Tagurile:
    mașină, ingineri, români
    Reguli de utilizareCOMENTARII



    Știrile Zilei