04:00 16 Decembrie 2018
În direct
  • EUR19.65
  • USD17.27
  • RUB0.26
  • RON4.22
  • UAH0.62
    Dozhd TV employees broadcast channel's programs from their studio

    Jignitor! Gradea, TVR: „Când lumea e împotriva ruşilor la nivel naţional, noi cum să dăm?"

    © Sputnik / Grigoriy Sisoev
    Societate
    Sa primesc un link scurt
    37505

    Apar noi înregistrări cu şefa Televiziunii Române, care induce ideea că rusofobia este „politică de stat".

    BUCUREŞTI, 28 mai — Sputnik, Georgiana Arsene. Nou scandal în Televiziunea Română, după ce au fost date publicităţii alte înregistrări cu preşedinta instituţiei, Doina Gradea.

    Aceasta îi explică lui Eduard Dârvariu, şeful TVR1, de ce reportajul „Români în Rusia" nu ar fi trebuit să intre pe post. Documentarul a fost realizat de jurnalista Ana Preda şi difuzat doar pe TVR Internaţional, la finalul anului 2017. Filmul nu este difuzat de TVR1.

    Discuţia dintre cei doi nu are în centru ideea dacă reportajul este bun sau nu, ci… ruşii, Gradea susţinând că lumea din ţara noastră e împotriva Rusiei.

    Este de-a dreptul halucinant ce declară Gradea şi din ceea ce spune rezultă că politica televiziunii este aceeaşi cu cea de stat, împotriva ruşilor.

    „Deci eu, pe Ana Preda asta, dacă aş putea să n-o mai văd în faţa ochilor… este una din persoanele din TVR, care nu face nimic cu anii. Şi face numai ce vrea ea şi întotdeauna iese scandal. Ne-a făcut cu ucrainenii şi cu ruşii, suntem răstigniţi peste tot că facem programe pentru ruşi, promovăm ruşii", a spus Gradea, potrivit tolo.ro.

    Dârvariu, în schimb, îi spune că lui i-a plăcut reportajul cu ruşii şi o roagă pe Gradea să nu se supere pentru asta.

    În replică, preşedinta TVR afirmă că nu are motiv să se supere, „dar totuşi când e politică de stat să nu faci" şi „când lumea e împotriva ruşilor la nivel naţional, noi… cum televiziunea publică să dăm?".

    Afirmaţiile Doinei Gradea sunt de o gravitate înfiorătoare, mai ales că recunoaşte că există directive la nivel naţional de ignorare a ruşilor şi chiar de interzicere a lor pe posturile de televiziune. Vorbim, în acest caz, despre postul public de televiziune, plătit din bani publici.

    Se pune întrebarea: dacă aceasta este politica de stat, de ce nu se face public documentul în care sunt trecute aceste măsuri? Cine a decis şi în baza căror raţionamente?

    TVR este conştientă că această atitudine este una discriminatorie şi, pe care de consecinţă, poate fi atacată?

    Chestionată, ulterior, în legătură cu aceste afirmaţii, Gradea a precizat că a fost vorba de o discuţie privată, că nu există o politică de stat şi că nu are nimic cu ruşii.

    „Am greşit spunând asta, adică nu la „politică de stat" m-am referit, în sensul strict. Era o discuţie privată, chiar dacă era una de lucru, purtată în sediul TVR. Nu eu am acces la politica de stat şi nu trebuie ca TVR să se supună nici unei politici de stat, vreau să fie clar acest lucru!", a spus Gradea, potrivit sursei citate.

    Reguli de utilizareCOMENTARII


    Știrile Zilei